اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گزارش کمیسیون امنیت مجلس از روند برجام به زودی قرائت می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به زودی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از روند برجام در مجلس قرائت می‌شود.

گزارش کمیسیون امنیت مجلس از روند برجام به زودی قرائت می‌شود

سید قاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره گزارش این کمیسیون از روند اجرای برجام گفت:‌ بعد از آنکه حجت‌الاسلام ذوالنوری ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را بر عهده گرفتند مسئولیت کمیته هسته‌ای که پیش از آن بر عهده وی بود بر دوش محمدابراهیم رضایی نماینده خمین گذاشته شد.

وی افزود: طبق روال هر 6 ماه یکبار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موظف به تهیه و تدوین گزارشی از روند اجرای برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با توجه به 4 گام کاهش تعهدات ایران در برجام به دلیل بدعهدی اروپایی‌ها برخی اقدامات مانند آغاز تحقیق و توسعه در فعالیت‌های هسته‌ای، استفاده از سانتریفیوژهای نسل بالاتر و افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم در دستور کار سازمان انرژی اتمی قرار گرفته و لازم است گزارشی در این باره از سوی مجلس به صحن علنی داده شود.

وی افزود: بعد از برداشتن گام های چهارگانه کاهش تعهدات برجام، پیشرفت کارها در مرکز غنی سازی فردو و آب سنگین اراک از سوی کمیته هسته‌ای مورد بازدید قرار گرفت تا در متن گزارش این کمیسیون از روند برجام درج شود. 

جاسمی گفت:‌ اروپایی‌ها به هیچ وجه به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده‌اند و بر همین اساس لزومی ندارد ما هم به وظایف‌مان در بر جام پایبند باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: بایستی براساس مقتضیات زمان در قبال برجام حرکت کنیم و باید دید که اقتضای آن چه چیزی است که با توجه به آن گام‌هایی را برداریم. ضمن اینکه باید طرح‌ها و برنامه‌های از قبل پیش بینی و طراحی شده را داشته باشیم و دستمان برای مقابله با این کشورها پر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس و کمیسیون امنیت ملی موظف هستند روند برجام را با دقت زیر نظر داشته باشد و بر همین اساس هم به زودی گزارش جدیدی از سوی این کمیسیون در این خصوص به صحن علنی داده شده و قرائت خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول