اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رصد میدانی خبرگزاری فارس از بازار/ گوشت و مرغ مردم بوی بنزین گرفت

با افزایش قیمت بنزین در کشور، هرچند در بخش اعظمی از کالاها شاهد ثبات نسبی قیمت هستیم اما قیمت گوشت و مرغ در روزهای اخیر با رشد همراه بوده است.

رصد میدانی خبرگزاری فارس از بازار/ گوشت و مرغ مردم بوی بنزین گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین با افزایش قیمت بنزین در کشور، مهم‌ترین دغدغه مردم افزایش سرسام آور قیمت و تورم احتمالی ناشی از این تصمیم دولت بود. این در حالی بود که مسؤولین و حتی مقام معظم رهبری بر نظارت بیشتر بر بازار تأکید کرده و خواستار جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی از افزایش قیمت بنزین در کشور بودند.

اما امروز پس از گذشت تقریبا دو هفته از این تصمیم، با گشتی میدانی در بازار شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها در بیشتر کالاهای اساسی مردم هستیم.

بررسی‌های اولیه در این روزها نشان می‌دهد هیچ تغییر جدی در قیمت کالاهای اساسی مردم ایجاد نشده و کالاها همچنان با همان قیمت قبل از افزایش قیمت بنزین در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

کرایه تاکسی‌های درون شهری در شهر قزوین تا به این لحظه هیچ افزایشی نداشته است. اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین نیز سه روز پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی در کرایه تاکسی‌های درون شهری نخواهیم داشت.

همچنین قیمت کرایه اتوبوس‌های درون شهری نیز تا به این لحظه تغییری نداشته است و مردم با همان قیمت قبلی از این خدمات استفاده می‌کنند.

 

حبوبات

قیمت حبوبات به نسبت قبل از افزایش قیمت بنزین تغییری در بازار نداشته است.

 

روغن

روغن مایع و جامد نیز در قزوین با قیمت پیش از افزایش قیمت بنزین تفاوتی ندارد و شاهد ثبات قیمت در آن هستیم.

 

میوه

قیمت میوه‌ها در قزوین نیز ثبات قابل قبولی داشته و شاهد تورمی در این چند روز اخیر نبوده‌ایم. قیمت پرتغال در بازار میوه‌فروشان قزوین 4 هزار تومان، سیب 4هزار و پانصد تومان و لیمو نیز 4 هزار تومان است.

 

نان

زمزمه‌های افزایش قیمت نان پیش از افزایش قیمت بنزین به گوش می‌رسید اما با تغییر قیمت بنزین، قیمت نان تغییری نکرده و قرار است تا پایان سال تغییری در قیمت نان ایجاد شود.

 

گوشت و مرغ

گوشت از جمله کالاهایی است که بعد از افزایش قیمت بنزین، شاهد افزایش قیمت آن در بازار قزوین هستیم. فروشندگان گوشت در قزوین دلیل اصلی این افزایش قیمت را افزایش قیمت گوسفند زنده دانسته و معتقدند هنوز قیمت گوشت به قیمت اصلی خود نرسیده و باید منتظر افزایش آن باشیم.

قیمت گوساله زنده در قزوین هر کیلو 40 هزار تومان است این در حالی‌ است که این رقم پیش از افزایش قیمت بنزین 30 هزار تومان بود.

قیمت گوشت گوساله در قزوین نیز با این افزایش از 80 هزارتومان به 85 هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت مرغ نیز پیش از افزایش قیمت بنزین 12هزار 100 تومان بوده که پس از تغییر، به 12هزار و 800 تومان افزایش یافته است.

 

برنج

قیمت برنج در قزوین اما به نسبت پیش از تغییر قیمت بنزین تغییری نکرده و شاهد ثبات در آن هستیم.

 

لبنیات

قیمت لبنیات هم در چند روز اخیر تورمی نداشته است. هرچند مردم از نوسانات قیمت در بازار لبنیات گلایه‌های فراوانی دارند اما تغییر قیمت بنزین، اثری بر قیمت لبنیات نداشته است.

 

تخم مرغ

قیمت تخم مرغ نیز به مانند گوشت و مرغ دچار تغییر شده است. قیمت تخم مرغ پیش از تحولات جدید500 تومان بود که امروز بین 600 تا 650 تومان عرضه می‌شود.

 

به گزارش فارس از قزوین قیمت کالاهای اولیه مردم در این روزها تغییر چندانی نداشته اما بسیاری از اهالی بازار بر این عقیده هستند که این قیمت بر پایه قیمت‌های قبل است و باید منتظر کالاهای جدیدی باشیم که عرضه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول