اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کتاب واقعه «30 مهر» چاپ شد

نویسنده کتاب «خیزش دانش‌آموزی» گفت: کتاب «خیزش دانش‌آموزی در تیراژ 550 جلد توسط انتشارات سفیر اردهال منتشر شد.

کتاب واقعه «30 مهر» چاپ شد

ابوالفتح مومن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از چاپ کتاب واقعه «۳۰ مهر» همدان خبر داد و اظهار کرد: این کتاب با تیراژ ۵۵۰ جلد توسط انتشارات سفیر اردهال منتشر شد.

وی عنوان این کتاب را «خیزش دانش‌آموزی» عنوان کرد و گفت: در این کتاب واکاوی قیام موثر و انقلابی دانش‌آموزان همدان علیه رژیم پهلوی در 30 مهر 1357 به تصویر کشیده شده است.

نویسنده کتاب «خیزش دانش‌آموزی» با بیان اینکه این کتاب در پنج فصل تالیف شده است تصریح کرد: فصل اول و دوم کتاب به سابقه تاریخی جنبش‌های دانش‌آموزی از انقلاب مشروطه تا پهلوی دوم پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه سه فصل این کتاب درباره وقایع 30 مهر به صورت ریز و دقیق است یادآور شد: این کتاب با تکیه بر اسناد داده‌های تاریخ شفاهی، روزنامه‌ها، اسناد پزشکی و... نگاشته شده و مصاحبه با پزشکان، معالجان و دانش‌آموزان آن زمان و با خانواده جانبازان و شهدا نیز انجام شده است.

مومن این کتاب را یک داده معتبر برای اهل هنر دانست و خاطرنشان کرد: کتاب «خیزش دانش‌آموزی» در 340 صفحه با ضمائمی شامل اسناد، تصاویر، روزنامه‌ها و پرونده پزشکی جانبازان و شهدا منتشر شده است.

وی تالیف این کتاب را یکی از بهترین منابع در حوزه 30 مهر دانست و گفت: این کتاب می‌تواند مورد استفاده دانش‌آموزان، دانشجویان، ادارات و فرهنگیان به طور اخص قرار گیرد زیرا به نوعی تاریخ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همدان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول