اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پاسخ شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان ایجرود به اظهارات یکی از اعضا

شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان ایجرود توضیحاتی را در پاسخ به گزارش بازخوانی یک تخلف/ انتظار 15 ساله فرهنگیان زنجانی که به بار ننشست را برای خبرگزاری فارس ارسال کرده است.

پاسخ شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان ایجرود به اظهارات یکی از اعضا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در پی درج گزارش بازخوانی یک تخلف/ انتظار 15 ساله فرهنگیان زنجانی که به بار ننشست، شرکت تعاونی 

مسکن فرهنگیان ایجرود، متنی را در جواب این گزارش به دفتر خبرگزاری فارس ارسال کرده است که در ذیل می‌آید.

مدیر مسؤول محترم خبرگزاری فارس زنجان                                                                    

با احترام 

خواهشمند است، متن جوابیه شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان ایجرود طبق  متن ذیل  در خصوص خبر مورخ هشتم آبان 98 با عنوان بازخوانی یک تخلف /انتظار 15 ساله فرهنگیان زنجانی که به بار ننشست، را طبق ماده 23 قانون مطبوعات برای تنویر افکار عمومی در پورتال خبرگزاری درج فرمائید: 

1 ) شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان ایجرود در اواخر سال 84 و با عضوگیری از 116 نفر از فرهنگیان با پرداخت 200 هزار تومان از 600 هزار تومان به عنوان حق عضویت تاسیس شده است و فعالیت شرکت تنها با پرداخت یک سوم حق عضویت تاسیس شده است و مابقی حق عضویت نیز پرداخت نشده است. 

2) زمین خریداری شده به مقدار 4 هکتار و از محل بخشی از حق عضویت اعضا و شرکت تعاونی و با مصوبه هیأت مدیره وقت شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خریداری شده است و هیچگونه وجهی با عنوان ارائه خدمات زمین و مسکن از هیچ یک از اعضای محترم شرکت تعاونی به قصد سرمایه‌گذاری در بخش زمین و مسکن دریافت نشده است. 

3) انتخابات شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان در موعد مقرر و بعد از انقضای مهلت قانونی فعالیت اعضای هیأت مدیره هر دوره با هماهنگی و نظارت و تایید اداره تعاون شهرستان ایجرود و با درج آگهی و ارسال پیامک به اعضا برگزار شده است که مدارک آن موجود می‌باشد. 

4) در خصوص اجاره زمین مورد نظر نیز با مصوبه و هماهنگی اعضای هیأت مدیره و بازرسی شرکت و به منظور حفظ و نگهداری از تصرف احتمالی به صورت اجاره به افراد حقیقی واگذار شده که اجاره بها طبق قیمت متعارف محلی توسط افراد مستقیم به حساب شرکت واریز می‌شود. 

5) در بخشی از مطالب آقای حسینعلی مبنی بر خواستار ممانعت از انتصاب یکی از اعضا شرکت تعاونی  مسکن به سمت یکی از پست های اداره کل آموزش و پرورش استان، به لحاظ حقوقی عضویت و مسؤولیت در یک شرکت تعاونی مسکن چه ارتباطی با انتصاب یک فرد با پست و مسؤولیت در یک ارگان دیگر دارد، اصلا این خواسته چه توجیه منطقی و حقوقی دارد؟ 

6) در خصوص اظهار نظر ایشان نسبت به تلاش فراوان جهت برگزاری جلسه با مسؤولین شرکت تعاونی اولا جلسه‌ای که این عزیزان حضور داشتند با دعوت رسمی شرکت و برای برگزاری انتخابات هیأت مدیره و تصمیم‌گیری در خصوص اراضی متعلق به شرکت برگزار شده بود و به دلیل به حد نصاب نرسیدن در نوبت اول در نوبت دوم در تاریخ یاد شده برگزار شده بود، نه با اصرار و درخواست ایشان.

لازم به یادآوری است، همه جلسات مجمع عمومی شرکت به دلیل عدم استقبال از سوی اعضای محترم  و به جهت به  حدنصاب نرسیدن معمولا به نوبت‌های دوم و سوم  کشیده می‌شود.     

7) با توجه به اینکه مسؤولین شرکت تعاونی مطالبه و پیگیری را حق مسلم اعضای محترم  شرکت می‌داند جهت استحضار عزیزان  لازم به یادآوری است که  عضویت و فعالیت‌های همه اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل و بازرسین شرکت از بدو تاسیس  تاکنون به صورت افتخاری بوده  و خوشبختانه حتی یک ریال هم به عنوان حق جلسه و...از شرکت دریافت نکرده‌اند. 

8) در خصوص اظهار نظر از قول معاون محترم اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مبنی بر تخلفات گسترده در شرکت معروض می‌دارد که خوشبختانه شرکت به لحاظ مالی  به غیر از پرداخت یک فقره بها زمین گردش مالی نداشته است و اگر منظور از تخلفات گسترده خرید زمین خارج از محدوده خدماتی شهر بوده به این دلیل که اولا به جهت بالا بودن قیمت زمین در داخل محدوده خدماتی شهر امکان خرید مقدور نبوده و به فرض محال اگر اعضای محترم حاضر به پرداخت چنین مبلغ بالایی را داشتند امکان تهیه این مقدار زمین در محل محدوده خدماتی میسر نبوده است، روالی که اکثر شرکت های تعاونی مسکن در سطح استان زنجان انجام می‌دهند.                                             

در ثانی خرید زمین مذکور به نیت سرمایه‌گذاری برای اعضای شرکت خریداری شده و با توجه به ارزش افزوده ملک مذکور، اعضای محترم از محل آورده حق عضویت که برای خرید زمین صرف شده است منتفع شده‌اند. 

ضمنا شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان هیچگونه مکاتباتی مبنی بر وقوع تخلف و یا تخلفات از سوی اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی استان دریافت نکرده است. 

لذا در صورت ایراد اتهامات این چنینی از سوی برخی افراد، اعضای حقوقی شرکت حق پیگیری از طریق مراجع قضایی را برای خود محفوظ می‌داند. 

شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان ایجرود

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول