اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

کنسرت علی رهبری با هنرمند چینی

علی رهبری رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران با نوازنده مشهور چین با نام «دان زو» در ازمیر ترکیه روی صحنه رفت.

کنسرت علی رهبری با هنرمند چینی

به گزارش خبرگزاری فارس، بنا به دعوت مرکز هنری احمد سایگون در شهر ازمیر کشور ترکیه،  روز جمعه هشتم آبان‌ماه علی رهبری به همراه دان زو نوازنده مشهور ویولن چینی با ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر روی صحنه رفتند و آثاری از ،«روبرت شومان،» و «گوستاو مالر» را اجرا کردند.

ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر جزو بکی از بهترین ارکستر های کشور ترکیه بشمار می‌آید. این ارکستر که از سال ۱۹۷۵ بصورت ارکستر بزرگ سمفونیک فعالیت‌های خودش را شروع کرده و تاکنون با اغلب رهبرها وسولیست‌های مشهور جهان همکاری داشته و تورهای مختلفی در کشورهای جهان داشته است.

 

اکنون این ارکستر برای همکاری طولانی مدت قرارداد جدیدی با علی رهبری رهبر بین‌المللی ایرانی امضا کرده است. علی رهبری رهبر و مدیر هنری سابق ارکسترهای سمفونیک  در شهرهای، بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران کنسرت اختتامیه فصل  هنری گذشته و افتتاحیه این فصل  ارکستر سمفونیک دولتی استانبول را نیز به‌عهده داشت. علی رهبری  تا کنون با بیش از ۱۲۰ ارکسترسمفونیک  در قاره‌های مختلف همکاری داشته  و در کشور ترکیه نیز  ۱۵ سال  همکاری با ارکستر سمفونیک دولتی استانبول و ۷ سال  با ارکستر سمونیک دولتی آنتالیا را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول