اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اردوهای جهادی، دانشجویان را با فضای روستا آشنا می‌کند

مدیر دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: بخش اعظمی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با حضور در روستاها و اردوهای جهادی با فضای روستا و کار در آن آشنا خواهند شد.

اردوهای جهادی، دانشجویان را با فضای روستا آشنا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا مشهدی مدیر دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در نشست خبری که با موضوع  امضا تفاهم نامه همکاری برای ارتقای کیفی سطح تحصیلی دانش‌‎آموزان، که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در حوزه تعلیم و تربیت و در بحث آموزش جامعه و روستاهای هدف که قرارگاه پیشرفت و عمران آبادانی مشخص میکند فعالیت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: این تفاهم‌نامه و بندهای اجرایی آن نه تنها توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بسیار مورد استقبال قرار گرفته بلکه برای دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه این تفاهم‌نامه قرار است در قالب تعلیم و تربیت و کلاس‌های آموزشی  در روستاهای هدف قرارگاه صورت می‌گیرد دانشگاه این آمادگی را خواهد داشت تا این کار را کاملاً نظام‌مند و در قالب یک برنامه منسجم ارائه بدهد.

مشهدی بیان کرد: اجرایی  شدن این دوره‌ها مستلزم تهیه و ارائه برنامه‌های محتوایی برای این دوره‌ها است چرا که اگر یک دانشجو به مدت یک هفته در یکی از روستاهای قرارگاه آموزشی را ارائه بدهد این آموزش باید متناسب با نیاز فراگیران باشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش میکنیم در تفاهم‌نامه‌ایی که امضا می‌شود برنامه مطابق با نیاز روستا ارائه شود.

مدیر دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: تا کنون ۷۶ دانشجو برای اردوی جهادی و حضور در روستاها ثبت‌نام کرده‌اند و قطعا این تعداد افزایش خواهد یافت.

مشهدی عنوان کرد: دانشگاه تربیت معلم استان قزوین که اکنون با 2هزار دانشجو در حال فعالیت است یک دانشگاه ماموریت‌گرا است.

وی بیان کرد: ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان قزوین بعد از فارغ‌التحصیلی در روستاها مشغول به کار خواهند شد و این اردوها می‌تواند آن‌ها را با فضای روستا آشنا کند.

این مسؤول عنوان کرد: این اتفاق بزرگ که در قالب تفاهم‌نامه بین دانشگاه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین امضا خواهد شد فرآیند را تسریع خواهد کرد تا دانشجویان دانشگاه با فضای روستا در بازه زمانی کم آشنا شوند.

وی بیان کرد: برای دانشجویان اردوهای جهادی بسیار مهم خواهد بود و این دانشجویان را با فضای روستا آشنا خواهد کرد.

مدیر دانشگاه فرهنگیان استان قزوین خاطرنشان کرد: این دانشجویان با شرکت در این اردو و نوشتن روایات و دل‌نوشته بقیه دانشجویان را نیز با زمینه و فضا روستا آشنا خواهند کرد.

مشهدی عنوان کرد: هریک از دانشجویان دانشگاه با حضور در اردوهای جهادی یک دانش آموز را باید از لحاظ فکری و مشاوره همراهی کند و این جز با بسترسازی‌ها در اردوهای جهادی میسر نخواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی یک کار مداوم است و قطعا قبل از سال جدید آن را به سرانجام خواهیم رساند تا بتوان کلاس‌های آن در تعطیلات نوروز برگزار شود و محصول آن در سال ۹۹ نشان داده شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول