اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مصوبات گرانی کالاهای مرتبط با دولت، متوقف شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برخی از کالاهایی که افزایش قیمت آنها در روال بود فعلا متوقف شده است که نمونه آن نان است، البته مصوبه افزایش قیمت نان لغو نشده، اما به این زودی افزایش قیمت انجام نخواهد شد.

مصوبات گرانی کالاهای مرتبط با دولت، متوقف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین نظارت بر بازار آغاز شده است و دستگاه‌های مربوط کار نظارتی را انجام می‌دهند.

گزارش قیمت اقلام و کالا‌های مختلف روزانه در استان مرکزی رصد و نتایج به ستاد تنظیم بازار اعلام می‌شود و تلاش‌ها برای تنظیم بازار در بخش‌های مختلف استان به کار گرفته شده است و انتظار می‌رود مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را اطلاع‌رسانی کنند.

انتظار است، گشت‌های مشترک تعزیرات، اتاق اصناف و اداره صمت فعال‌تر و به صورت شبانه‌روزی بر بازار نظارت کرده و از هرج و مرج در بازار جلوگیری شود و نرخ‌گذاری واحدهای صنفی، افزایش خودسرانه قیمت توسط هیچ گروهی در مورد هیچ نوع کالایی حتی نهاده‌های دامی پذیرفته نشود و با متخلفین رخورد شدید شود.

افزایش قیمت برخی کالا گریزناپذیر است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به اینکه کالاها و خدماتی که مربوط به دولت است ممنوعیت افزایش قیمت دارند، گفت: همچنین واحدهای صنعتی نیز به علت استفاده از گازوئیل به عنوان سوخت مجاز به افزایش قیمت نیستند چون بنزین سهم کمی در فعالیت‌های معدنی و کارخانه‌ای دارد.

ناصر فغفوری ادامه داد: همچنین برخی از کالاهایی که افزایش قیمت آنها در روال بود، فعلا متوقف شده است که نمونه آن نان است، البته مصوبه افزایش قیمت نان لغو نشده، اما به این زودی افزایش قیمت انجام نخواهد شد.

وی افزود: طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار به استان‌ها ابلاغ شده است که افزایش هرگونه خدمات مرتبط با دولت ممنوع است، اما باید کار کارشناسی انجام شود که چقدر تاثیر گذاشته است، چون در هر صورت یک هزار تومان بنزین یک هزار و 500 تومان شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین درباره افزایش نرخ انواع میوه نیز گفت: گرانی میوه ربطی به بنزین ندارد و هر سال شاهد این افزایش قیمت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه خود استان زنجان نهایتا قادر به تامین سیب است، گفت: از طرفی با توجه به ماندگاری کم میوه و عدم استقبال شهروندان از خرید میوه، میوه‌فروشان نیز حجم فروش خود را در این بخش کاهش داده‌اند که همین موضوع نیز موجبات افزایش قیمت را فراهم کرده است.

قیمت پژوهای زرد افزایش نیافته است

فغفوری ادامه داد: یکی از موضوعاتی که موجب گله‌ اصناف شده و موجب نگرانی است، افزایش کرایه حمل است که توسط رانندگان خاور اعمال می‌شود، یعنی اگر پیش از این کرایه حمل یک میلیون و 200 هزار تومان بود به 2 میلیون تومان رسیده است در حالی که سوخت آنها گازوئیل است، البته این رانندگان مربوط به استان‌های دیگر هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت حمل و نقل عمومی یعنی پژوهای زرد افزایش نیافته است، افزود: امروز تنها نگرانی در استان مربوط به حمل و نقل مرتبط با خرده‌فروشی‌هاست که زمینه افزایش قیمت را فراهم ساخته است، در صورتی که سوخت 80 درصد خودروی نیسان دیزلی است.

وی در ادامه به بازرسی‌های سازمان صمت استان برای برخورد با تخلفات اشاره کرد و گفت: هر روز 250 بازدید و چهار گشت مشترک از اصناف انجام می‌شود و تخلفاتی نیز مشاهده شده به طوری که فقط در روز چهارم آذرماه 40 پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از بازار پس از اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت در کشور گفت: روزانه 17 اکیپ در نقاط مختلف استان مشغول نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفات احتمالی هستند و طبق قول داده شده افزایش قیمتی در استان رخ نداده است.

اسماعیل مسلمی با اشاره به اینکه افزایش قیمت رخ داده صرفا در بخش صیفی‌جات از جمله گوجه‌فرنگی بوده است، گفت: با توجه به پایان دوره تولید گوجه‌فرنگی شاهد افزایش قیمت این محصول در استان هستیم.

فعالیت 14 اکیپ نظارتی در زنجان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی 14 اکیپ در این حوزه تشکیل و در این رابطه 128 مورد بازرسی انجام شده است.

مرتضی ممیزی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح 108 پرونده وارد تعزیرات حکومتی شده و 22 پرونده مختومه شد، گفت: در همین راستا 20 واحد بدون تخلف نیز شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در زمینه عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است، اضافه کرد: تخلفاتی در حوزه گرانفروشی مشاهده نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز بحث نظارت بر بازار در حال انجام است، گفت: در ابهر و خدابنده یک اکیپ فعالیت دارد.

ممیزی با اشاره به اینکه بازرسی از بازار در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود، افزود: در زنجان رؤسای شعبه و در خدابنده و ابهر روسای ادارات تعزیرات حکومتی کار نظارت بر بازار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول