اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تشکیل ستاد کارآفرینی و اشتغال در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برنامه این دانشگاه در راستای تشکیل ستاد کارآفرینی و اشتغال دانشگاه، حمایت از اساتید و دانشجویان فناور در توسعه فناوری‌هاست.

تشکیل ستاد کارآفرینی  و اشتغال در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌مندی طرفین از منابع و توان فکری، آموزشی، پژوهشی، اجرایی و سایر امکانات مورد توافق طرفین به‌ ویژه در زمینه برگزاری دورهای آموزشی، رویدادها و کنفرانس‌های مشترک به‌ صورت ملی و بین‌المللی با در نظر گرفتن اولویت‌ها و توانایی طرفین اعم از داده‌ها، اطلاع‌رسانی و نیروی انسانی متخصص می‌باشد.

 علیرضا  بهرامی، رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بازوی اجرایی و همراه با دانشگاه است، اظهار کرد: اگرچه امروزه فضای کارآفرینی در معرض چالش‌های فراوان قرار دارد، اما باید با نگاه نوآورانه این چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و در این راستا جهاد دانشگاهی می‌تواند با ارائه ظرفیتها و قابلیت‌های خود در برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی در حوزه کارآفرینی و توانمندسازی دانشجویان در حیطه نوآوری و کارآفرینی در کنار دانشگاه باشد.

 افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به رویکرد مثبت مجموعه مدیریت دانشگاه به حوزه نوآوری و فناوری، بیان داشت: ‌برنامه دانشگاه در راستای تشکیل ستاد کارآفرینی و اشتغال دانشگاه، حمایت از اساتید و دانشجویان فناور در توسعه فناوری‌ها و ایجاد زیر ساخت‌های لازم با استفاده از پتانسیل ارزشمند نهادها و  نیروی انسانی دانشگاه در این حوزه است.

سالار ارزیده، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تشکیل شبکه تخصصی نوآوری و فناوری سلامت در دانشگاه یک فرصت‌ مطلوب و ارزشمند برای هدایت و راهبری پتانسیل‌های دانشگاه در جهت حل مسائل سلامت است، افزود: پیشنهاد می‌کنم یک مرکز یا خانه برای نوآوری و فناوری دانشجویی در دانشگاه با همکاری طرفین ایجاد  شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب بسیاری از پراکنده‌کاری‌های این حوزه در یک مرکز متمرکز شده و یک پایگاه فرهنگی فناوری و نوآوری برای هم اندیشی و برگزاری رویدادهای ترویجی توسعه ای این مقوله را در دانشگاه ایجاد می‌کند.

از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه برگزاری همایش، کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت حرفه‌ای مشترک با محوریت توانمندسازی و کارآفرینی، همکاری در برقراری ارتباط با دستگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی با استفاده از ارتباطات تشکیلاتی طرفین، اجرای پژوهش‌های کاربردی و برگزاری بازدیدهای علمی و تحقیقاتی در راستای اهداف تفاهم‌نامه ،اطلاع‌رسانی و معرفی ظرفیت‌های تشکیلاتی و خدمات طرفین در داخل کشور و سطح بین‌المللی و همکاری در طراحی، تولید و عرضه بسته‌های آموزشی، پژوهشی و سایر محصولات مورد توافق  است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول