اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت 2 هزار و 300 شورای شهر و روستا در زنجان

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: جامعه شورایی استان زنجان با وجود 2 هزار و 300 عضو در اقصی نقاط شهری و روستایی ظرفیت عظیمی در راستای پیشگیری و مقابله با مصرف مواد مخدر است.

فعالیت 2 هزار و 300 شورای شهر و روستا در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سجاد خدایی در جریان انعقاد تفاهمنامه شورای اسلامی استان زنجان با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: با ورود در موضوعات اجتماعی از توجه صرف شوراها به مسائل جاری و عمرانی فراتر رفته و سعی در تاثیرگذاری بیشتر این نهاد مدنی در زندگی اجتماعی افراد داریم.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: جامعه شورایی استان زنجان با وجود 2 هزار و 300 عضو در اقصی نقاط شهری و روستایی ظرفیت عظیمی در راستای پیشگیری و مقابله با مصرف مواد مخدر است.
خدایی با تاکید بر ضرورت توجه شوراها و مدیریت شهری و روستایی به امور فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی گفت: در راستای حمایت از فعالیت‌های ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، پیشنهاد شده بخشی از پارک گلستان زنجان به عنوان پارک بهبودی به منظور استفاده معتادان بهبود یافته و خانواده‌هایشان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه مذکور به عنوان پایلوت در استان زنجان منعقد شده است و در اجلاس کرمانشاه نیز ضرورت این مهم بیان شد، ابراز امیدواری کرد: حسب ظرفیت‌های موجود، عزم عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه در سراسر کشور تسری یابد.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان افزود: با عنایت به اینکه اعتیاد و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی وابستگی اجتناب‌ناپذیری به یکدیگر دارند، پیشگیری از هر یک از آسیب‌های اجتماعی بر کاهش چالش‌های ثانوی موثر است.

وی افزود: پرواضح است، پیشگیری نیازمند مشارکت همه جانبه بنیادهای اجتماعی از جمله خانواده‌ها، نهادهای آموزشی، اطلاع‌رسانی‌، نهادهای دولتی و غیر دولتی است.

در ادامه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از تدوین این تفاهم‌نامه توسط شورای استان گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی از جمله شوراها در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر ضروری و بسیار مفید است.
 فاطمه رضایی اظهار کرد: با وجود تفاهم‌نامه دو جانبه همکاری‌های شوراهای شهر و روستا و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزایش می‌یابد.
در ادامه سولماز شهبازی مسؤول روابط عمومی شورای اسلامی استان زنجان نیز در ارتباط با همکاری‌های دو جانبه شورای استان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه تعاملات و همکاری‌های فرهنگی اجتماعی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی تحمیل شده به جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین تدوین و منعقد شده است.

گفتنی است، از مفاد این تفاهم‌نامه تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف و خارج کردن آن از دسترس معتادان  و کارتن خواب‌ها، روشنایی مناسب معابر و حذف نقاط پر خطر شهری، استفاده از فضاهای تبلیغاتی شهری برای انتشار مطالب آموزشی پیشگیرانه، مشروط کردن هر گونه حمایت مالی از موسسات مردم نهاد و سایر نهادهای مذهبی، آموزشی و...از سوی شوراها  به شرط همکاری در آموزش و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر، تسهیل‌گیری شهرداری‌ها در اختصاص فضای شهری مناسب برای فروش و عرضه تولیدات صنایع دستی، محصولات کشاورزی و ... بهبود یافتگان به منظور دسترسی به بازارهای فروش و استمرار اشتغال آنهاست.

تسهیل‌گری در مباحث مربوط به گرمخانه و شلتر،  ایجاد گرمخانه در مبادی ورودی شهرها در صورت نیاز و تجهیز آن به امکانات و سرویس‌های بهداشتی مناسب و نیز شلتر بانوان و آقایان و مرکز ماده ۱۶، فراهم کردن بسترهای آموزشی و اطلاعاتی پیشگیرانه برای شوراها و شهرداری‌ها از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر  توسط سمن‌های فعال در این حوزه و همکاری مشترک در راه‌اندازی پارک‌های رهایی برای ارائه خدمات تفریحی رفاهی به معتادان در حال ترک  نیز از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول