اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیشتازی سمنانی‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تزریق جان تازه به بخش تولید این استان با پرداخت چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خبر داد.

پیشتازی سمنانی‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بهروز اسودی پیش از ظهر امروز در دویست و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: در سال جاری به ۱۶۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی این استان حدود چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، ۶۴ واحد به ارزش سه هزار میلیارد ریال مربوط به رونق تولید و یکصد واحد به ارزش یک‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال است.

اسودی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کشوری پرداخت تسهیلات تصریح کرد: استان سمنان با پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۶۴ واحد تولیدی ازلحاظ تعداد رتبه نخست و ازنظر مقدار رتبه سوم کشوری را دارا است و در بخش بند الف تبصره ۱۸ نیز رتبه دوم در کشور را دارد.

وی ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان سمنان تا این جلسه تعداد یک‌هزار و ۱۲ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده که در جهت رفع موانع موجود، دو هزار و ۱۴۹ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که ۷۲ درصد مصوبات اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خاطرنشان کرد: از مجموع مصوبات کارگروه، ۳۹ درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۶ درصد مربوط به امور زیربنایی، ۱۵ درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۷ درصد مربوط به تأمین اجتماعی و مابقی سایر است.

اسودی خاطرنشان کرد: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه، ۴۸ واحد صنعتی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و همچنین مشکلات بانکی و مالیاتی سه واحد تولیدی لوله سیال سمن، صنایع الکترونیک‌سازان و گروه صنعتی‌سازان بررسی و در خصوص اعطای بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی تعدادی از واحدهای تولیدی بحث و تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول