اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

کتاب راهنما برای والدین دارای فرزند دیرآموز تدوین شد

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: کتاب راهنما برای والدین
دارای فرزند دیرآموز تدوین شد.

کتاب راهنما برای والدین دارای فرزند دیرآموز تدوین شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن غفوریان معاون برنامه‌ریزی، آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم رونمایی از ۶۰ عنوان آثار و مکتوبات آموزشی، کمک آموزشی و توانبخشی اظهار کرد: روز جهانی معلولان، بهانه‌ای است به توانمندی و توانایی‌های افرادی که دارای محدودیت‌های حرکتی هستند توجه ویژه شود.

وی گفت: استفاده از فرصت‌های برابر حق این افراد است؛ حق آموزش یکی از این حقوق به شمار می‌رود و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور توانسته است بسیاری از نیازهای این افراد را برطرف کند.

غفوریان با بیان اینکه وجود معلمان متخصص و عاشق که از استعداد و توانایی بالایی برخوردار هستند، کمک می‌کند که استعداد دانش‌آموزان نیز شکوفا شود، ادامه داد: از سال گذشته با دوستان‌مان قرار گذاشتیم در مراسم روز معلولان از اقدامات گذشته سخن بگوییم نه آینده که این رونمایی بخشی از تلاش‌های ما محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برای تولید این محصولات از ظرفیت تمام معلمان کشور استفاده کردیم، افزود: تدوین و تولید درس‌افزار پایه اول دبستان با زبان اشاره برای اولین بار در سال جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تدوین درس‌افزار زبان پایه هفتم، طراحی اپلیکیشن تعلیم و تربیت استثنایی، تألیف و تدوین دو پروتکل توانبخشی و مناسب‌سازی تصویری دو جلد کتاب پایه ابتدایی از جمله این محصولات است.

غفوریان تصریح کرد: راهنمای مربیان نوآموزان دیرآموز، کتاب راهنمای والدین دارای فرزند دیرآموز نیز برای کمک به این دانش‌آموزان تدوین شده است.

وی در ادامه تشریح دستاوردها توضیح داد: سامانه ارزشیابی توصیفی در حال طی کردن فاز نهایی خود است که پس از تکمیل شدن به بهره‌برداری خواهد رسید؛ بسته‌های آموزشی نیز تدوین و آماده شده که امسال در مدارس توزیع می‌شود. ذکر این نکته نیز لازم است که هر دانش‌آموزی که در مراکز ما تشخیص داده شود که به معلولیت دچار است، بسته‌ آموزشی به والدین وی ارائه خواهد شد. 

غفوریان با بیان اینکه در برنامه‌های آتی، ارزشیابی کتب درسی در طی سال‌های گذشته انجام شده و نتیجه آن نیز به‌زودی ارائه خواهد شد، افزود: تولید کیت‌های آموزشی مبتنی بر کتب درسی در دستورکار قرار دارد و همچنین طراحی و تولید پوسترهایی جهت آموزش والدین در زمینه ارتباط با افراد کم‌بینا انجام شده که در تمام ادارات و مدارس نصب خواهد شد. 

غفوریان در پایان گفت: بسته آموزش معلمین در جهت ارائه آموزش‌هایی در زمینه خط بریل و نگهداری از تجهیزات مورد استفاده این دانش‌آموزان طراحی شده است که این اقدام نیز از جمله موارد مثبت انجام شده محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول