اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

25 درصد معتادان موادمخدر صنعتی و محرک مصرف می‌کنند

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران گفت: 25 درصد مصرف‌کنندگان موادمخدر کشور مواد مخدر صنعتی و محرک مصرف می‌کنند.

25 درصد معتادان موادمخدر صنعتی و محرک مصرف می‌کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مصطفی هادی‌زاده دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران درباره کشفیات موادمخدر در 7 ماهه امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت:‌کشفیات 47 درصد رشد داشته است و 39 هزار و 221 کیلوگرم کشفیات موادمخدر داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دستگیرشدگان هم در این مدت 10 درصد رشد داشته و 70 هزار و 714 نفر دستگیر شده‌اند و در 7 ماهه امسال تعداد دستگیرشدگان توسط پلیس 87 درصد رشد داشته است و در مجموع 19 هزار و 549 نفر توسط پلیس در 7 ماهه امسال دستگیر شده‌اند و اقدامات پلیس در استان تهران در این مدت ویژه بوده است. 

وی خاطرنشان کرد:‌در مراکز اقامتی معتادین متجاهر 70 درصد رشد پذیرش داشته‌ایم و این ظرفیت را افزایش داده است.

وی گفت: در خصوص اتباع خارجی نیز 914 نفر دستگیر شده‌اند که در این حوزه 188 درصد رشد داشته‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران یادآور شد: در حوزه کشفیات هم استان تهران در 7 ماهه 9 درصد کشفیات کل کشور است. 

وی یادآور شد: بیشترین کشفیات استان تهران تریاک 26 هزار و 630 کیلوگرم است و کراک 3791 کیلوگرم و بعد از آن حشیش با بیش از 3 هزار کیلوگرم و مورفین با 3355 کیلوگرم بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی دستگیرشدگان مربوط به معتادان که 4257 نفر است و 17 هزار و 227 نفر هم توزیع‌کنندگان موادمخدر بوده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین دغدغه ما موضوع موادمخدر محرک است و در حال حاضر 25 درصد مصرف‌کنندگان کشور موادمخدر صنعتی و محرک مصرف می‌کنند که موجب جرم‌ها و جنایت‌هایی نیز می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر موادمخدر تنوع زیادی دارد و با اسامی مختلفی جوانان را برای مصرف این موادمخدر تشویق می‌کنند.

در ادامه هادی‌زاده در مورد طرح یاریگران زندگی اظهار داشت: در جلسه سی‌و ششم ستاد مبارزه با موادمخدر طرح یاریگران زندگی به تصویب رسید و در سه حوزه پیشگیری، درمان و صیانت اقدامات لازم و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شد و مقرر گردید طرح یاریگران زندگی با رویکرد اجتماعی اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: از بهترین رویکرد ما در حوزه یاریگران زندگی محیط خانواده و محیط‌های کاری و آموزشی است. 

وی خاطرنشان کرد:‌ 50 درصد از منابع طرح یاریگران زندگی توسط ستاد مبارزه با موادمخدر، 25 درصد شورای اجتماعی وزارت کشور و 25 درصد دیگر توسط آموزش و پرورش باید تأمین شود.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران خاطرنشان کرد: در طرح یاریگران زندگی مهمترین و اصلی‌ترین رویکرد ما آموزش و پرورش است و در سال تحصیلی جاری 20 درصد مدارس استان در طرح یاریگران زندگی وارد عمل شده‌اند چرا که در این حوزه نیاز به اقدامات پیشگیرانه هستیم. 

وی خاطرنشان کرد:‌تا پایان سال 1400، 100 درصد مدارس طرح یاریگران زندگی پوشش می‌دهد و در این حوزه امیدواریم همه مدیران کل آموزش و پرورش کمک کنند تا این طرح به ثمر برسد.

وی گفت: هنرمندان یاریگر هم طرح آن در دست اجرا است و از آنها نیز کمک خواهیم گرفت.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران گفت: اقداماتی که در 7 ماهه امسال برای مبارزه با موادمخدر صورت گرفته است نسبت به مدت مشابه سال قبل در تمامی حوزه‌ها بیشتر بوده و امیدواریم که این اقدامات منجر به کاهش مصرف موادمخدر در بین جوانان شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول