اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تجلیل از ۱۶۵ موکب‌دار اربعین حسینی در خرمشهر

همایش تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی با حضور سران عشایر و طوایف، مسؤولان محلی و استانی و مدیران مواکب در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

تجلیل از ۱۶۵ موکب‌دار اربعین حسینی در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، ظهر امروز همایش تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی با حضور سران عشایر و طوایف، مسؤولان محلی و استانی و مدیران مواکب در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

حماسه اربعین مرهون خدمت‌رسانی مواکب است

حجت‌الاسلام نصر حمادی امام جمعه موقت خرمشهر در این همایش، با اشاره به اینکه حکومت زمین به افراد شایسته و مستضعف می‌رسد، اظهار کرد: اسلام متعلق به مکان و زمان خاص و معینی نیست، بلکه دین جهانی است و در آینده جهانی‌تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: اسلام به دنبال تمدن‌سازی است و دروازه این تمدن، امام حسین(ع) و حرکت و نهضت ایشان است.

امام جمعه موقت خرمشهر گفت: به تعبیر امام راحل(ره) انقلاب ما از امام حسین(ع) است و سال به سال نهضت و حرکت حسینی گسترش پیدا می‌کند و به این معناست که استمرار حرکت ما در گرو حرکت حسینی است.

حمادی عنوان کرد: حماسه اربعین حسینی مرهون خدمت‌رسانی شایسته موکب‌داران است، همه زائران از تکریم موکب‌داران در ایام اربعین حسینی لذت بردند و قدردان این تلاش و همت هستند.

اربعین حسینی تمدن‌ساز است

حجت‌الاسلام محمد مهدی نبی‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در این آئین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه سه وظیفه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی را بر عهده جوانان قرار داده‌اند و مقصود رهبر معظم انقلاب از تمدن‌سازی، دادن علم انقلاب به دست صاحب اصلی آن است.

وی عنوان کرد: نگاه به حماسه اربعین حسینی از همین جنس تمدن‌سازی است، اربعین حسینی در ایجاد تمدن‌سازی از نقش مهم و ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: ما مخالف هستیم که اداره کارهای تبلیغاتی اسلام مثل اربعین حسینی به دست دولت‌ها باشد چرا که موثر نخواهد بود و اینکه دولتمردان از عهده آن بر نمی‌آیند.

تجلیل از ۱۶۵ موکب اربعین حسینی

حجت‌الاسلام رضا متوسل رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در این آئین، با اشاره به اهمیت مواکب و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: امروز از ۱۶۵ موکب که در ایام اربعین حسینی و در راه خدمت به زائران حماسه خلق کردند، قدردانی شد.

وی عنوان کرد: برای قدردانی از خدمت خالصانه مواکب، هدیه‌ای از سوی مقام معظم رهبری به موکب‌داران اهدا شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: ما در رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال تمدن‌سازی هستیم و معتقدیم کار اساسی در این زمینه به دست خود مردم است.

متوسل افزود: باید تمام مجموعه‌های فرهنگی اعم از مساجد، هیئات مذهبی، مجموعه‌های فرهنگی، حوزه‌های علمیه و... برای هم افزایی در امر تقویت جبهه فرهنگی تبلیغات اسلامی وارد عمل شوند و ما در این راستا حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول