اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

130 هزار مسکن در قالب طرح ملی در استان تهران ساخته می‌شود

معاون امور استانداری شهر تهران گفت: 130 هزار مسکن در قالب طرح اقدام ملی در استان تهران ساخته می‌شود که نحوه واگذاری و ثبت‌نام آن در روزهای آینده اعلام می‌شود.

130 هزار مسکن در قالب طرح ملی در استان تهران ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد تقی‌زاده معاون امور استانداری شهر تهران، در حاشیه جلسه شورای مسکن استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز در خصوص طرح اقدام ملی مسکن مباحث مطرح شد و مقرر گردید 130 هزار مسکن در قالب این طرح ساخته شود که 13 هزار تا یعنی 10 درصد این مسکن‌ها در مناطق بافت فرسوده شهرستان‌های استان تهران است. 61 هزار مسکن در شهرهای بالای یکصد هزار نفر، 11 هزار زیر یکصد هزار نفر و 44 هزار مسکن هم در شهرهای جدید ساخته می‌شود.

وی ادامه داد:‌با این اقدام بخشی از بافت‌های فرسوده شهرستان‌های استان تهران نوسازی می‌شود.

معاون امور استانداری شهر تهران گفت:تاکیدی که ما به دفتر فنی و اداره کل شهرسازی داشتیم این است که بر اساس ظرفیت‌ها و اراضی ملی این مسکن‌ها ساخته شود و ابتدا اراضی که این مسکن‌ها قرار است شناخته شود مورد برسی قرار گیرد و بعد نسبت به مراحل ساخت آن اقدام شود و اگر مواردی هم در این حوزه  مغایرت  داشت در کمیسیون ماده 5 مورد بررسی قرار بگیرد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: شورای مسکن استان بعد از بررسی‌های به عمل آمده در هر یک از شهرستان‌ها بر اساس سهمیه‌ای که تعیین شده نسبت به ساخت مسکن اقدام می‌کند و امیدواریم موانع آن را هر چه زودتر رفع کنیم.

وی گفت: نحوه واگذاری، ثبت‌نام،ارائه تسهیلات و دیگر اقدامات در حوزه تعیین طرح مسکن ملی هنوز مشخص نیست.

معاون امور استانداری شهر تهران درباره تکمیل مسکن‌های مهر نیز یادآور شد: به غیر از 22 هزار واحد مسکن مهر مابقی مسکن‌های مهر تا پایان سال 98 به بهره‌برداری  می‌رسد.

تقی‌زاده افزود:‌95 هزار مسکن مهر در پرند و 85 هزار مسکن مهر در پردیس وجود دارد که تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد و تعدادی که برای سال 99 باقی می‌ماند نیز به دلیل معارضین سرزمینی و اراضی است که باید نسبت به رفع مشکلات آن اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌تمامی مسکن‌های مهر با تاسیسات کامل از جمله آب، برق، گاز و تلفن ساخته و به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول