اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بودجه فرهنگی در سال 99 همچنان روند منفی دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با وجود تغییر و اصلاح در لایحه بودجه سال 99 بودجه فرهنگی سال آینده از منفی 15 درصد به منفی 10درصد رسیده و همچنان روند کاهشی را نسبت به سال 98 دارد.

بودجه فرهنگی در سال 99 همچنان روند منفی دارد

جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: طبق آخرین تغییرات و اصلاحات در لایحه بودجه سال 99 در دولت بودجه فرهنگی سال آینده که تا پیش از این رشد منفی 15 درصد را داشته با کمی تغییر به رشد منفی 10درصد رسیده است.

وی افزود: بودجه فرهنگی کشور از سال 96 تاکنون تغییری نداشته و در سال‌های 96، 97 و 98 ثابت مانده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا بودجه فرهنگی سال آینده رشد مثبت داشته باشد اما آنچه پیش‌بینی می‌شود این است که بودجه فرهنگی سال 99 هم بدون تغییر نسبت به سه سال قبل از آن باقی بماند.

جعفرپور خاطرنشان کرد: البته بودجه همچنان در حال تغییر و اصلاح است و ممکن است این رقم (رشد منفی 10درصد) باز هم تغییر کند و نمی‌توان این عدد را  قطعی دانست.

وی در پایان با اشاره به خبر معافیت بخش هنر از پرداخت مالیات گفت: اینکه برای تقویت اقتصاد فرهنگی این بخش از پرداخت مالیات معاف باشد امر مطلوبی است و می‌تواند به بخش‌هایی چون صنایع دستی و ... کمک کند اما من معتقدم کسانی که از حوزه هنر درآمدهای نجومی دارند باید مالیات پرداخت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول