اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بن بست در تشکیل کابینه تل‌آویو؛ لیکود و آبی‌وسفید ائتلاف نمی‌کنند

اعضای ارشد دو حزب اصلی و رقیب در رژیم صهیونیستی ضمن متهم کردن یکدیگر به ایجاد بن‌بست در مذاکرات تشکیل کابینه، از عدم ائتلاف با یکدیگر خبر دادند.

بن بست در تشکیل کابینه تل‌آویو؛ لیکود و آبی‌وسفید ائتلاف نمی‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که کمتر از یک هفته به پایان مهلت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برای تعیین مامور تشکیل کابینه باقی مانده، اختلافات دو حزب «لیکود» و «آبی‌وسفید» هنوز پا برجاست و همین مسئله احتمال کشیده شدن این رژیم به انتخابات سوم در سال جاری را بیش از پیش کرده است.

«میکی زُهَر» عضو ارشد و ناظم حزب لیکود امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مذاکرات با حزب آبی‌وسفید برای تشکیل کابینه فراگیر به بن‌بست رسیده و هیچ راهی برای برون‌رفت از بحران سیاسی کنونی وجود ندارد.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» زُهَر در یک گفت‌وگوی رادیویی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کابینه فراگیری در اسرائیل تشکیل نخواهد شد، توضیح داد که حزب لیکود به مذاکرات خود با آبی‌وسفید پایان داده زیرا به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند.

این عضو ارشد لیکود با مقصر دانستن حزب رقیب به دلیل بن‌بست در مذاکرات، گفت: «کابینه فراگیر تشکیل نمی‌شود. ما دیگر با آبی‌وسفید گفت‌وگو نمی‌کنیم».

وی ادامه داد: «آنها (آبی‌وسفید)‌ تصمیم گرفته‌اند که کابینه فراگیر را با حضور ما تشکیل ندهند. ما به آنها پیشنهاد دادیم که نتانیاهو برای پنج ماه نخست‌وزیر باشد و سپس گانتز... ما تا جایی که می‌شد امتیاز دادیم».

از سوی دیگر، «رام بن‌باراک» نماینده حزب آبی‌وسفید در پارلمان رژیم صهیونیستی نیز آب پاکی را روی دست  لیکود ریخته و تاکید کرد آنها هرگز با حزب «بنیامین نتانیاهو» در یک کابینه ائتلافی نخواهند بود، حتی بعد از انتخابات سوم.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» بن‌باراک نیز امروز در یک مصاحبه تلویزیونی توضیح داد: «ما با نتانیاهو [در یک کابینه] نمی‌نشینیم، حتی اگر او انتخابات بعدی را نیز برنده شود... امیدوارم در روزهایی که به انحلال کنست باقی مانده، او (نتانیاهو) از سمت نخست‌وزیری استعفا دهد».

نتانیاهو و گانتز هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند به همین دلیل رئیس رژیم صهیونیستی در تاریخ سی‌ام آبان، 120 نماینده پارلمان را موظف کرد تا طی بیست‌ویک روز فردی را پیدا کنند که بتواند کابینه ائتلاف حداکثری تشکیل دهد (جزئیات بیشتر).

احتمال کشیده شدن رژیم صهیونیستی به سومین انتخابات در سال جاری در حالی است که نظرسنجی‌های جدیدی که در فلسطین اشغالی برگزار شده، نشان می‌دهد انتخابات سراسری مجدد هم نمی‌تواند بحران و بن‌بست سیاسی کنونی در رژیم صهیونیستی را حل کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول