اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت 15 هزار و 76 کارگاه در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر از 15 هزار 76 کارگاه فعالی که موظف به بیمه نیروهای انسانی خود بوده‌اند، اکثرا در حوزه صنعت و معدن فعالیت دارند، گفت: افرادی که از بیمه بیکاری بهره‌مند هستند نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشتند.

فعالیت 15 هزار و 76 کارگاه در زنجان

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد:  طبق آمار اعلامی تامین اجتماعی استان، تعداد بیمه‌شدگان اجباری در مهرماه امسال 113 هزار و 928 نفر بوده که در 60 سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بیمه اجباری همانند دماسنج وضعیت اشتغال را نشان می‌دهد، تصریح کرد: افزایش میزان بیمه شدگان اجباری در استان، نشان دهنده افزایش اشتغال در این استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 15 هزار 76 کارگاه فعالی که موظف به بیمه پرسنل خود بوده‌اند اکثرا در حوزه صنعت و معدن فعالیت دارند، افزود: در مقایسه با سال قبل میزان افرادی که از بیمه بیکاری بهره‌مند هستند تغییر محسوسی نداشته که  نشان دهنده اشتغال پایدار در کارگاه‌های فعال است.

فغفوری افزود: با کسر میزان افراد بازنشسته در طی یکسال گذشته، برای 7 هزار و 914 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است که سهم تولید و تجارت از اشتغالزایی بسیار بالا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه به میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس جوازهای تاسیس صادره در 7 ماه گذشته از سال جاری سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای طرح‌های صنعتی در استان زنجان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: سهم استان زنجان از نظر تعداد جواز تاسیس صادره 5.3 درصد، از نظر سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده 66.2 درصد و از نظر اشتغالزایی پیش‌بینی شده 83.2 درصد است.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول