اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های لازم برای جذب سوادآموزان در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: باید از ظرفیت‌های مختلف و راهکارهای لازم برای جذب و آموزش بی‌سوادان جامعه هدف استفاده شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های لازم برای جذب سوادآموزان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی ظهر امروز در نشست کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی و ستاد امتحانات استان در این حوزه، بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف و راهکارهای لازم برای جذب و آموزش بی سوادان جامعه هدف تاکید کرد و با اشاره به اهمیت پیگیری موضوع به صورت جدی، اظهار کرد: اتخاذ عوامل انگیزشی می‌تواند در پیشبرد امور موثر باشد و در این راستا با استفاده از نظر کارشناسی حوزه‌های مختلف، بسته انگیزشی تهیه و بر اساس آن اقدام شود.

 وی سوادآموزی را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار استان عنوان کرد و گفت: در راستای ایجاد عوامل انگیزشی در ثبت نام بی‌سوادان برای جذب و مشارکت آنان در کلاس‌های سواد آموزی، نقش آموزش دهندگان و آموزش گیرندگان مهم است.

وی همچنین نظارت بر فعالیت‌های حوزه سوادآموزی را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: این اقدام باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سطح استان صورت گیرد.

ثبت نام از سوادآموزان تا 15 آذرماه

در ابتدای این نشست معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز، گزارشی از اقدامات و ثبت نام دوره‌های مختلف سواد آموزی در سال 98  ارائه کرد و گفت: تا تاریخ 13 آذرماه جاری در دوره انتقال 101 درصد و دوره تحکیم 89.39 درصد سواد آموزان ثبت نام کرده‌اند و فرصت ثبت نام تا 15 آذرماه ادامه دارد .

رمضان یوسفی گزارشی از ثبت نام دوره سوادآموزی استان نیز ارائه کرد و با بیان اینکه تاکنون حدود 60 درصد سوادآموزان این دوره ثبت نام کرده‌اند، گفت: تا پایان دیماه 98 فرصت لازم برای ثبت نام سوادآموزان دوره سوادآموزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سوادآموزی دارای سه مرحله شناسایی، نگهداشت و شرکت در آزمون است، امتحانات را مرحله نتیجه‌گیری این فرایند دانست و ضمن ارائه گزارشی از شرکت کنندگان در مرحله امتحانات، نظارت بر برگزاری امتحانات را مهم عنوان کرد و گفت: با توجه به حساسیت امتحانات، خروجی کار در نظارت است و نظارت باعث افزایش کیفیت کار می‌شود.

برگزاری مسابقه انشانویسی بین سوادآموزان دوره انتقال در کردستان

معاون سواد آموزی استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری مسابقه انشا نویسی در بین سواد‌آموزان دوره انتقال خبر داد و گفت: همزمان با هفته سوادآموزی این مسابقه در سطح استان برگزار و در پایان از 48 منتخب شهرستانی و 12 منتخب استانی تجلیل و 4 نفر نیز به عنوان منتخب و نماینده استان به سازمان نهضت سوادآموزی کشور معرفی می‌شوند.

یوسفی با اشاره به برنامه‌های هفته سوادآموزی، گفت: با توجه به گذشت چهل سال از فعالیت‌های سواد‌آموزی، چهلمین سال هفته سواد‌آموزی در سال جاری با رونق خاصی برگزار و در همین راستا دستورالعمل جامعی به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ و ویژه برنامه‌هایی پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، در این نشست اعضای کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان، دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات این نشست ارائه و پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/2330/72          

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول