اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

هیچ؛ سهم «عناب» خراسان‌جنوبی از بازارهای جهانی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: عناب تولیدشده در استان هنوز در سطح بین‌المللی جایگاه خاصی ندارد و برای فرآوری و بسته‌بندی عناب کار زیادی صورت نگرفته است.

هیچ؛ سهم «عناب» خراسان‌جنوبی از بازارهای جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، غلامرضا قوسی اظهار داشت: عناب تولید شده در خراسان‌جنوبی به استان‌های همجوار از جمله خراسان رضوی، کرمان، یزد و تهران صادر می‌شود.

وی افزود: سازگاری بالای عناب با شرایط آب و هوایی استان خراسان‌جنوبی، یکی از مزیت‌های مهم عناب بوده که به‌طور حتم راه‌اندازی صنایع تبدیلی نقش زیادی در افزایش درآمد کشاورزان استان خواهد داشت و ما از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی عنوان داشت: خراسان‌جنوبی با دارا بودن 98 درصد سطح زیر کشت محصول عناب به عنوان نخستین تولیدکننده انحصاری این محصول در کشور و دومین تولیدکننده جهان شناخته می‌شود.

قوسی اضافه کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت عناب در استان سه هزار و 600 هکتار است که سالانه بیش از 6 هزار و 500 تن عناب در استان برداشت می‌شود.

وی بهره‌برداران این حوزه را 9 هزار نفر عنوان و بیان کرد: بیشترین سطح زیر کشت عناب استان به ترتیب به خوسف، بیرجند و سربیشه اختصاص دارد اما عناب تولیدشده در استان هنوز در سطح  بین‌المللی جایگاه خاصی ندارد و برای فرآوری و بسته‌بندی عناب کار زیادی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول