اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پذیرش دانشجوی بین‌الملل؛ پایه مبادلات علمی و فرهنگی با دیگر کشورها/ جشنواره «فرهنگ ملل» افتتاح شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همکاران ما باید تلاششان را در دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه فردوسی مشهد بیشتر کنند تا پذیرش دانشجویان خارجی را افزایش دهیم، زیرا ما به این کار به عنوان مبادلات علمی و پایه گذاری ارتباط علمی و فرهنگی کشورمان با کشورهای دیگر نگاه می‌کنیم.

پذیرش دانشجوی بین‌الملل؛ پایه مبادلات علمی و فرهنگی با دیگر کشورها/ جشنواره «فرهنگ ملل» افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منصور غلامی پیش از ظهر امروز در افتتامیه پنجمین جشنواره «فرهنگ ملل» که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین جشنواره «فرهنگ ملل» به طور عمده بخاطر حضور دانشجویان از کشورهای مختلف و آشنایی با فرهنگ ملت‌های مختلف است زیرا دوستی‌ها و آشنایی‌ها منشأ همکاری‌های دراز مدت علمی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: تحصیل دانشجویان بین‌الملل در کشور ما باعث خوشحالی است، جندی شاپور قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا است که ۱۷۵۰ سال پیش در ایران ایجاد شده است و سال گذشته در یونسکو به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه جندی شاپور محل مبادلات علمی بین المللی در زمان خود بوده است، بیان کرد: دانشمندان مختلف دنیا برای تحصیل و تحقیق در زمینه‌های مختلف در این محل جمع می‌شدند و ما امروز تلاش می‌کنیم با میزبانی از دانشجویان بین الملل همواره یکی از مراکز بزرگ و مهم دنیا برای مبادلات علمی باشیم.

غلامی با بیان اینکه در رتبه بندی‌های بین الملی رتبه ۱۶ علمی را در سال ۲۰۱۹ کسب کرده‌ایم، ابراز کرد: طبق بررسی‌ها و پیش بینی‌های به عمل آمده رتبه ۱۵ علمی را در سال ۲۰۲۰ به دست می‌آوریم که در نتیجه پژوهش‌ها و فعالیت‌های علمی دانشمندان ما در دنیا است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان متذکر شد: در علوم جدید مانند؛ نانو تکنولوژی، هوا و فضا، سلول‌های بنیادین و علوم پایه جایگاه و رتبه بندی‌های بهتری در دنیا داریم، دانشگاه‌های ما برای تحصیل جویندگان دانش و تحقیق جوانان مکان خوبی است.

وی افزود: قطعا دانشگاه‌های ما ظرفیت‌های بیشتری دارند و لازم است همکاران ما تلاششان را در دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه فردوسی مشهد بیشتر کنند تا پذیرش دانشجویان خارجی را افزایش دهیم، زیرا ما به این کار به عنوان مبادلات علمی و پایه‌گذاری ارتباط علمی و فرهنگی کشورمان با کشورهای دیگر نگاه می‌کنیم.

غلامی با اشاره به اینکه در بعضی جاها پذیرش دانشجو به عنوان کسب درآمد تلقی می‌شود، تصریح کرد: ضمن اینکه دانشگاه‌های ما از این طریق می‌توانند شهریه دریافت کنند، اما محور اصلی نگاه ما در پذیرش دانشجویان خارجی این است که ظرفیت‌های علمی و فرهنگی کشورمان به دنیا معرفی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فرهنگ ایرانی اسلامی باید به دنیا معرفی شود، ادامه داد: با مطالعه تاریخ متوجه می‌شویم ایران فرهنگ دیرینه و سابقه طولانی دارد، امیدوارم این افتخارات روز به روز بیشتر شود و شاهد حضور دانشجویان بین‌الملی بیشتری در کشورمان باشیم.

انتهای پیام/70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول