اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نامزدی ۲۲۹ نفر در همدان/ کاندیداتوری عضو هیأت اجرایی!

در پنجمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، ۹۲ نفر ثبت نام کردند تا تعداد کاندیداها در پنج روز اول به ۲۲۹ نفر برسد.

نامزدی ۲۲۹ نفر در همدان/  کاندیداتوری عضو هیأت اجرایی!

 خبرگزاری فارس ـ همدان؛ با توجه به فرصت دو روزه ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس تاکنون ۲۲۹ نفر در استان همدان نام‌نویسی کرده‌اند. امروز در پنجمین روز از ثبت نام شاهد حضور برخی از چهره‌هایی بودیم که انتظار می‌رفت وارد عرصه انتخابات شوند و البته برخی چهره‌ها نیز بودند که منتظر آنها نبودیم. 

از میان نمایندگان فعلی مجلس، اکبر رنجبرزاده بار دیگر در این دور از انتخابات ثبت نام کرد او که یک پزشک است تاکنون دو دوره نامتوالی نماینده مردم اسدآباد در مجلس بوده است. دوره قبل بهروز نعمتی به عنوان نماینده مردم این شهرستان در مجلس انتخاب شد که در دوره دهم در لیست امید قرار گرفت تا به عنوان نماینده مردم تهران وارد بهارستان شود؛ حال باید دید در ادامه نعمتی قصد کاندیداتوری دارد یا خیر؟ اگر بله از چه حوزه انتخابیه‌ای شانس خود را امتحان خواهد کرد؟

اتفاق دیگری که امروز در همدان رخ داد، ثبت نام فرماندار اسبق نهاوند به عنوان کاندیدا در فرمانداری نهاوند بود، اسماعیل زارعی‌کوشا فرماندار جوان و مورد علاقه کرم‌رضا پیریایی استاندار اسبق همدان بود تا آن جا که وقتی به عنوان استاندار قم، همدان را ترک کرد او را نیز با خود برد. این مدیر جوان که سابقه حضور در صداوسیما را هم دارد، این دوره می‌خواهد شانس نماینده شدنش را بیازماید.

اما رضا میرزایی، مردی که همیشه انتظار داریم او را در انتخابات شورای شهر و مجلس ببنیم نیز در روز پنجم ثبت نام کرد. میرزایی سابقه حضور در دو دوره شورای شهر را دارد، او دور سوم شورا را ترک گفت تا در انتخابات دوره نهم مجلس شرکت کند، او از ورود به مجلس بازماند و در دوره چهارم شورا بار دیگر از مردم همدان رأی گرفت. اگرچه انتظار می‌رفت، میرزایی دوره چهارم شورا را نیز به سودای مجلس دهم ترک کند، اما این کار را نکرد تا برای یازدهمین دوره مجلس خود را آماده کند.

اتفاق دیگری که در روز پنجم بسیار قابل توجه بود، ثبت نام یکی از اعضای هیأت اجرایی در انتخابات بود. یکی از روسای اتحادیه صنفی همدان تصمیم گرفته شانس خود را در انتخابات مجلس امتحان کند. اتفاقی که باعث شده، این سؤال در اذهان عمومی شکل گیرد که چرا وقتی که قصد شرکت در انتخابات دارد، در هیأت اجرایی نیز حضور می‌یابد. هرچند با این اتفاق یکی از اعضای علی‌البدل وارد می‌شود، اما خود جای سؤال است که کاندیدای ثبت نام شده، چه قصد و نیتی را دنبال می‌کند؟

علی‌نعمت چهاردولی نماینده سابق مردم ملایر در مجلس نهم که از راهیابی به مجلس دهم بازماند نیز جزو افرادی بود که امروز ثبت نام کرد. 

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس نیز بار دیگر از این حوزه انتخابیه ثبت نام کرد تا باز هم شانس خود را بیازماید.

حجت‌الاسلام سعید کرمی، رئیس سابق سازمان جوانان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز از حوزه انتخابیه تویسرکان ثبت نام کرد.

محمد کاظمی نماینده فعلی مردم ملایر در مجلس هم امروز با حضور در وزارت کشور برای رقابت در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام خود را تکمیل کرد.

حجت‌الاسلام احدآزادیخواه، دیگر نماینده مردم ملایر که در انتخابات مجلس دهم در دور دوم  به مجلس راه یافته بود، این دوره نیز می‌خواهد خود را در این رقابت محک بزند.

امروز بنا بر اعلام رئیس ستاد انتخابات همدان ۹۲ نفر در استان همدان برای کاندیداتوری مجلس یازدهم نام‌نویسی کردند.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه از این تعداد ۹ نفر خانم و ۸۳ نفر آقا بودند اظهار کرد: در حوزه انتخابیه همدان و فامنین ۲۸ نفر، در ملایر ۱۵ نفر، نهاوند ۱۳ نفر، تویسرکان ۶ نفر، بهار و کبودراهنگ ۱۳ نفر، اسدآباد ۶ نفر و رزن و درگزین ۱۱ نفر ثبت‌نام کردند.

وی افزود: مدرک تحصیلی افراد شرکت‌کننده به ترتیب چهار نفر کارشناسی، ۷۱ نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و ۱۳ نفر دکترا و چهار نفر حوزوی است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان درباره شغل ثبت‌نام‌کنندگان نیز گفت:  ۳۷ نفر کارمند، ۱۲ نفر استاد، ۱۱ نفر فرهنگی، هشت نفر آزاد، هفت نفر بازنشسته، چهار نماینده، دو پزشک، یک قاضی، سه نفر بیکار ثبت نام کردند.

بنابر اعلام آزادبخت برای هفت نفر نیز عنوان «سایر» ذکر شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که امیر خجسته دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس  فردا؛ جمعه؛ به عنوان کاندیدای انتخابات از فرمانداری همدان ثبت نام خواهد کرد، بنابراین تنها محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودراهنگ باقی می‌ماند که باید دید قصدی برای کاندیداتوری در این دوره دارد، یا خیر؟!

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول