اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اختصاص 950 میلیارد ریال برای حل مشکلات دادگستری استان اصفهان

رئیس قوه قضائیه گفت: گزارش‌ها از سطح استان اصفهان نشان می‌داد کمبودها و مشکلاتی وجود دارد، به ویژه در بعضی از بخش‌های دادگستری در شهرستان‌ها، مصوب کردیم مبلغ 950 میلیارد ریال برای رفع تنگناها از منابع قوه قضائیه و استانی تأمین شود.

اختصاص 950 میلیارد ریال برای حل مشکلات دادگستری استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر به استان اصفهان و پیش از عزیمت به تهران اظهار داشت: از روز چهارشنبه با همکارانم به اصفهان آمدیم و مسؤولان قوه قضائیه با سفر به 23 شهرستان و 6 هیأت در سطح شهر اصفهان گزارش‌هایی را جمع آوری کردند که در جلسه شورای عالی قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌داد کمبودها و مشکلاتی وجود دارد، به ویژه در بعضی از واحدهای دادگستری در شهرستان‌ها، در همین راستا مبلغ 950 میلیارد ریال برای رفع تنگناها از منابع قوه قضائیه و استانی تأمین خواهد شد، این مبلغ برای رفع اطاله دادرسی، بهبود وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، رفع مشکل نیروی انسانی هم قاضی و هم کارمند و نیز مسأله زیرساخت‌های فناوری و تجهیزاتی و ساختمانی هزینه خواهد شد.

وی با بیان این که نشست‌هایی را هم با سایر اقشار داشتم، تصریح کرد: دو نشست ویژه هم بود اول با کشاورزان که پس از شنیدن صحبت‌ها دیدم خوب است یک شورای حل اختلاف تشکیل شود تا پیش از ورود پرونده به دادگاه مسائل را حل کند که طی همین چند روز این کار انجام خواهد شد.

رئیسی اضافه کرد: موضوع دیگر احقاق حقوق کشاورزان است که بارها بیان شده، قرار شد در کارگروهی با حضور مسؤولان قضایی و اجرایی و نیز حضور خود کشاورزان پیگیری کنند؛ مسأله آب میان چند استان مطرح است و حتماً هم راهکار دارد، نمی‌شود دغدغه‌ها را ببینیم و کاری نکنیم که معضل به همین شکل بماند.

رئیس دستگاه قضا افزود: 6 هزار عضو هیأت علمی در استان حضور دارند از افکار این افراد می‌شود استفاده کرد، بالاخره این مسأله باید حل شود، لازم باشد در شوراهای بالادستی هم مطرح شود تا راه برون رفتی پیدا کنند.

وی یادآور شد: نشست دیگر مهمی که داشتم با فعالان اقتصادی بود، ظرفیت اقتصادی این استان قابل توجه است، زمانی که رهبر انقلاب وقت می‌گذارند صحبت‌های فعالان اقتصادی را می‌شوند و راهکار می‌دهند، همه ما موظف هستیم این سخنان را اجرا کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی دیدار با فعالان اقتصادی این بود که شورای حل اختلاف اقتصادی به وجود آید؛ نکته دیگر تخصصی بودن دادگاه‌های اقتصادی است، اساتید دانشگاه و فعالان اقتصادی بهترین مشاور هستند برای کشف حقیقت قضات، در دیدار با قاضی‌های استان هم تاکید کردم که آن‌هایی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند از این ظرفیت استفاده کنند؛ در آن جلسه قرار شد تعدادی از دغدغه‌ها را استانی و برخی هم در قوه قضائیه پیگیری شود.

انتهای پیام/63064/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول