اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نامزد انتخابات باید به قداست نظام جمهوری اسلامی معتقد باشد/ انتخاب غلط مردم، علیه مردم

امام جمعه موقت مهریز گفت: کسی که به قداست و الهی بودن نظام جمهوری اسلامی اعتقاد ندارد نباید نامزد انتخاباتی شود و خود را در معرض انتخاب قرار دهد.

نامزد انتخابات باید به قداست نظام جمهوری اسلامی معتقد باشد/ انتخاب غلط مردم، علیه مردم

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت‌الاسلام حسین زارع زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهریز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، گفت: یکی از نعمت‌های پس از ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آن است که زمین تمام برکاتش را به مخلوقات خدا عرضه می‌کند.

امام‌جمعه موقت مهریز همچنین با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (علیه‌السلام) خاطرنشان کرد: حضرت فرمود برای فرزندم غیبتی طولانی است و تنها کسانی از هلاکت نجات پیدا می‌کنند که خدا دل‌های آن‌ها را بر ولایت او ثابت‌قدم گردانیده است و ثابت‌قدم بودن درراه دین و ولایت، اجر هزار شهید از شهدای بدر و احد را در پی دارد.

وی با اشاره به آیات قرآن و روایات اهل‌بیت گرامی اسلام در خصوص مبانی مدیریت اسلامی عنوان کرد: یکی از مسائلی که اسلام در حوزه مدیریت و مسئولیت‌پذیری بر آن تأکید کرده است موضوع شایسته‌سالاری است. از دیدگاه اسلام، اگر کسی مقام و جایگاه اجتماعی را اشغال کند درحالی‌که شایستگی تصدی آن شغل یا مقام را نداشته است و لایق‌تر از او برای اشغال آن پست وجود داشته است این شخص مسئول، ملعون است.

زارع زاده همچنین بابیان اینکه یکی از مصادیق تقوای اجتماعی، انتخاب فرد اصلح برای انتخابات است افزود: اگر مردم با بی‌توجهی موجب انتخاب فردی بی‌تقوا و بی‌مسئولیت شوند نیز ملعون و محروم از رحمت الهی می‌شوند؛ زیرا انتخاب غلط به این نظام الهی لطمه وارد می‌کند و تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی که آرزوی دیرینه اهل‌بیت (ع) و تمام انبیاء الهی بوده است خیانتی بزرگ است.

امام‌جمعه موقت مهریز، حفظ و پشتیبانی از جایگاه ولایت‌فقیه را که جایگاه حضرت ولی‌عصر (عج) است را نه یک مسئله صرف سیاسی که یک تکلیف شرعی دانست و ادامه داد: ولایت‌فقیه ادامه‌دهنده راه نبوت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و امامت و ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و در طول ولایت الله است و پشتیبانی از آن، پاسداری از ارزش‌های الهی است.

وی با اشاره به انتخابات در پیش رو، ویژگی‌های یک نماینده را برشمرد و تصریح کرد: نماینده باید روحیه انقلابی و ولایی بودن، سلامت در عقیده و دلسوز واقعی مردم بودن را در خود داشته باشد. کسی که به قداست این نظام الهی و نظام توحیدی بر مبنای ولایت‌فقیه اعتقادی ندارد، نباید نامزد انتخاباتی شود و در عرصه انتخابات، خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.

زارع زاده افزود: در دوره قبل متأسفانه همه مردم مشاهده کردند که عده زیادی از نمایندگان مجلس در این دوره 4 ساله چطور به‌جای حمایت از حقوق مردم، در برابر دولتمردان تملق گفتند و برای رفع مشکلات معیشتی مردم قدمی برنداشتند و در مقابل تا توانستند با دهن‌کجی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، بلندگوی دشمن شدند.

امام‌جمعه موقت مهریز همچنین ادامه داد: عده‌ای از نمایندگان با پول پاشی و کمک سرمایه‌داران و صاحبان مجموعه‌ها و احزاب وارد مجلس شورای اسلامی شدند و به‌جای کمک به مردم، وام‌دار و حامی حزب و جناح و فلان سرمایه‌دار بودند. درحالی‌که نماینده باید شجاعت و بصیرت داشته باشد و از حقوق ملت مظلوم دفاع کند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و گرانی‌ها تأکید کرد: تنها بخشی از مشکلات ما مربوط به تحریم‌ها است و بخش عمده مشکلات در درون و باتدبیر و مدیریت صحیح قابل‌رفع است؛ فقط مسئولانی می‌توانند به داد مردم برسند که از میان طبقه مردم برخاسته و طعم فقر را چشیده باشند و به دنبال اشرافی گری و دنیاگرایی نباشند. در غیر این صورت انتخاب غلط شما علیه شما خواهد بود.

انتهای پیام/90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول