اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ثبت‌نام 209 کاندیدای مجلس در شیراز تا پایان روز ششم

در ششمین روز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیراز 26 نفر نام‌نویسی کردند که درمجموع شش روز، تعداد ثبت‌نام‌شدگان به 209 نفر رسید.

ثبت‌نام 209 کاندیدای مجلس در شیراز تا پایان روز ششم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در پایان ششمین روز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیراز 26 نفر دیگر ثبت‌نام کردند که مجموع ثبت‌نامی‌ها تا ساعت 18 روز جمعه 15 آذرماه به 209 نفر رسید.

در همین رابطه محمدرضا امیری رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز جمعه 26 نفر شامل 25 آقا و یک بانو ثبت‌نام کردند و درمجموع تا پایان روز ششم ثبت‌نام، 209 نفر ثبت‌نامی داشتیم که از این تعداد 185 نفر مرد و 24 زن بودند.

وی با بیان اینکه روز جمعه نخستین روز ثبت‌نام مجلس خبرگان نیز بود، گفت: از 15 تا 21 آذرماه ثبت‌نام مجلس خبرگان نیز انجام خواهد شد. نام‌نویسی از 8 صبح تا 18 عصر به مدت یک هفته انجام می‌شود.

امیری همچنین گفت: ثبت‌نام انتخابات مجلس نیز روز شنبه 16 آذرماه تا ساعت 18 پایان خواهد یافت و در صورت دستور وزارت کشور تمدید می‌شود.

فرماندار شیراز در مورد اقلیت‌ها نیز گفت: حوزه انتخابیه شیراز و زرقان یک حوزه اصلی برای انتخابات مسلمین و 3 حوزه فرعی برای اقلیت‌ها دارد که امروز هیأت‌‌های اجرایی اقلیت‌ها را تشکیل دادیم.

*اختلاف‌نظر با هیأت نظارت

وی همچنین از اختلاف‌نظر بر سر انتخاب معتمدین با هیات نظارت خبر داد و گفت: برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، باید یک هیات تشکیل شود که اختلاف‌نظری میان بنده و سایر اعضا بود اما اسامی معتمدین مشخص شد و به هیات نظارت اعلام شد. هیأت نظارت نیز پاسخی را اعلام کرد اما متأسفانه هنوز در مورد آن به نتیجه نرسیدیم.

امیری خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، مهلت تشکیل هیات اجرایی از زمان وصول دستور شروع انتخابات، 5 روز است و علی‌رغم اختلاف‌نظر، در مهلت قانونی لیست را به هیات نظارت دادیم اما آن‌ها لیست را به ما ارجاع داده‌اند که مباحث بیشتر حقوقی است.

فرماندار شیراز توضیح داد: دادستان اصرار داشت که لیستی را ایشان دهند که در قانون نبود. در مرحله بعد هیات نظارت لیست بنده را نپذیرفت، چون امضای دادستان را نداشت. به نظر ما خلاف قانون است اگرچه دوستان تأکید بر امضای دادستان دارند.

وی همچنین گفت: با مذاکراتی که انجام شد بالاخره لیست فرستاده شد اما برخی از افراد بر اساس اختیارات هیات نظارت رد شدند اما نکته این است که خارج از مهلت قانونی این مسئله اتفاق افتاده است و بنده بر اساس قانون مکلف هستم همین افرادی را قبلاً معرفی کردم و رد شدند، دوباره معرفی کنم. اگر دوباره رد کنند و به حدنصاب دوسوم نرسد، این موضوع به وزارت کشور اعلام می‌شود.

 

به گزارش فارس، در میان چهره‌های مطرح امروز که اسم خود را در فرمانداری شیراز ثبت‌ کردند، نام احد بهجت‌حقیقی مدیرکل سابق تعاون روستایی فارس و عبدالکریم نباتی مدیرکل سابق تأمین اجتماعی استان فارس به چشم می‌خورد.

نباتی ۷ سال مدیرکل تأمین اجتماعی فارس بوده است. وی مدرس دانشگاه و دارای مدرک تحصیلی دکترای کارآفرینی و اکنون مشاور رئیس سازمان تأمین اجتماعی است.

تاکنون از میان چهره‌های مطرح شهرستان شیراز، افرادی همچون ابراهیم عزیزی فرماندار اسبق شیراز، علیرضا پاک‌فطرت شهردار سابق شیراز، جعفر قادری نماینده سابق شیراز در مجلس، مسعود رضایی نماینده فعلی شیراز در مجلس، محمدرضا محمدی کشکولی قاضی دیوان عالی کشور، وعلی اکبری نماینده فعلی شیراز در مجلس و ... با حضور در ستاد انتخابات شهرستان شیراز، رسماً نام خود را برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ثبت کردند.

لازم به ذکر است انتخابات مجلس شورای اسلامی 2 اسفندماه 98 در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول