اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رخوت جنبش دانشجویی در برابر برخی تصمیمات مستضعف کُش مدیران

دبیر کانون منتظران(مهدویت)دانشگاه تبریز با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید نسبت به انحرافات و ناعدالتی‌های رخ داده عزم راسخ‌تری داشته باشند، گفت: جنبش دانشجویی از رسالت خود فاصله گرفته و در برخی مواقع شاهد رخوت آن در برابر برخی تصمیمات مستضعف‌کُش مدیران هستیم.

رخوت جنبش دانشجویی در برابر برخی تصمیمات مستضعف کُش مدیران

عرفان خیرخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز که در راستای روز دانشجو صورت گرفت با بیان اینکه۱۶ آذر نماد استبداد و جنایت حکومت مرعوب شده‌ای است که برای تسهیل سلطه استعمارگران خون سه تن از جوانانش را پیش‌کش آنها کرد، اظهار داشت: رژیم وقت با عطا کردن دکترای افتخاری به عامل بیگانه‌ای که دستش به خون دانشجویان آلوده بود، ننگ بردگی و خفت را برای خود تا به ابد در صفحات تاریخ برجای گذاشت و سرمایه‌های مادی و معنوی کشور را در اختیار نظام استثمارگر غرب قرار داد.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: با الهام‌گیری از این واقعه دو نکته در ۱۶ آذر امروز را می‌توان مورد توجه قرار داد، یکی انفعال و رخوت جنبش دانشجویی در برابر برخی تصمیمات مستضعف‌کُش مدیران جمهوری اسلامی است که اگر آسیب بیشتری از حضور نیکسون به سرمایه‌های اجتماعی در ایران نداشته باشد، کمتر از آن هم نیست.

 به گفته وی، از این رو ضروری است که بدنه جنبش دانشجویی نسبت به انحرافات و ناعدالتی‌های رخ داده، عزم راسخ‌تری گرفته و در عین استکبارستیزی خارجی توجه ویژه‌ای به استبداد داخلی هم داشته باشد.

دبیر کانون منتظران (مهدویت) دانشگاه تبریز  یادآور شد: نکته بعدی مواجهه رویکرد امنیت محور با کنش‌های به حق و مسالمت‌آمیز دانشجویی که موجب پویایی نظام و تقویت اعتماد عمومی به انقلاب اسلامی است که گاهی با تهدید و ارعاب‌های غیرمنطقی و غیرضروری روبه‌ رو است که فضا را برای مشارکت‌های اجتماعی قشر نخبگان و عموم مردم تنگ‌تر کرده و باعث احساس سرخوردگی و عدم توجه از سوی سردمداران حکومت اسلامی می‌شود که اگر این شیوه مواجهه تغییر نکند، زمینه بروز خطرات جدی و غیرقابل جبرانی را در آینده فراهم می‌کند.

گزارش فارس حاکی است؛ 16  آذر در تقویم رسمی کشورمان به‌عنوان روز دانشجو نام گرفته و در این ارتباط نیز هر ساله یاد سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران در واقعه 16 آذر 1332 به نام‌های(مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) گرامی داشته می‌شود.

سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) هنگام اعتراض دانشجویان به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 60023 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول