اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آنکارا: کسی نمی‌تواند جایگاه ترکیه در ناتو را به چالش بکشد

سخنگوی حزب حاکم ترکیه با بیان اینکه جایگاه کشورش در ناتو زیر سوال نمی‌رود، ادعا کرد اگر ترکیه امن باشد، ناتو نیز امن است.

آنکارا: کسی نمی‌تواند جایگاه ترکیه در ناتو را به چالش بکشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم ترکیه (عدالت و توسعه)، در ادامه اختلاف نظرهای این کشور با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، گفت هیچکسی نمی‌تواند جایگاه آنکارا در ناتو را به چالش بکشد.

چلیک در واکنش به درخواست ناتو از ترکیه جهت موافقت با طرح دفاعی برای کشورهای حوزه بالتیک و لهستان، توضیح داد: «امنیت را نمی‌توان مانند سلسله مراتب [اداری] کوچک‌سازی کرد و بلوک غرب یا بلوک شرق ندارد. امنیت به یک اندازه برای تمام اعضای اتحاد [ناتو] در هر جایی که هستند، مهم است».

به نوشته وبگاه روزنامه «صاباح» وی با بیان اینکه تمام اقدامات ترکیه در جریان عملیات‌های نظامی در سوریه برای تامین امنیت این کشور بوده، اظهار داشت که آن اقدامات مستقیما به امنیت ناتو هم ربط داشت زیرا امنیت ترکیه یعنی امنیت ناتو.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه با تاکید بر اینکه هیچکسی نمی‌تواند جایگاه کشورش در ناتو را به چالش بکشد، افزود: «همگان در نشست ناتو، بر قدرت ترکیه و ضروری بودن [حضور آن] برای ناتو تاکید کردند».

نشست مراسم هفتاد سالگی ناتو این هفته در لندن برگزار شد و در آن درباره برنامه‌ها جهت ارتقای آمادگی نظامی ناتو، اعلام فضای خارجی زمین به عنوان منطقه عملیاتی نظامی، به‌روزرسانی برنامه ضد تروریسم و افزایش بودجه نظامی این سازمان صحبت شد. این نشست که قرار بود محل گرامیداشت هفتادمین سالگرد تشکیل این ائتلاف باشد، عملا به صحنه بروز اختلافات جدی میان اعضای این گروه بدل شد.

پیش از چلیک، دیگر مقام‌های ترکیه‌ای با بیان اینکه مرزهای ترکیه، مرزهای ناتو است، خواستار به‌روز رسانی دستورالعمل‌های امنیتی ناتو به دلیل چالش‌های پیش‌روی آنکارا شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول