اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

6 ماهواره جدید به فضا رفت

چین ۶ ماهواره را از مرکز پرتاب ماهواره Taiyuan در استان شانشی شمالی در ساعت 4:52 بعد از ظهر (زمان پکن) به فضا فرستاد.

6 ماهواره جدید به فضا رفت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، چین ۶ ماهواره را از مرکز پرتاب ماهواره Taiyuan در استان شانشی شمالی در ساعت 4:52 بعد از ظهر (زمان پکن) به فضا فرستاد.

آنها توسط موشک(KZ-1A)) پرتاب شده و با موفقیت وارد مدار برنامه ریزی شده شده‌اند.

این دومین پرتاب از مرکز پرتاب Taiyuan در کمتر از شش ساعت پس از ارسال موشک KZ-1A  که صبح امروز ماهواره Jilin-1 Gaofen 02B را به فضا فرستاد و رکورد جدیدی را برای صنعت هوا فضا چین رقم زد.

همچنین در مراکز پرتاب ماهواره‌ای تایوان در قابلیت‌های پرتاب سریع و راه اندازی اضطراری آن، موفقیتی اساسی حاصل شده است.

ماهواره‌های HEAD-2A و HEAD-2B نخستین دسته از ماهواره‌ها برای صورت فلکی Skywalker بودند که توسط شرکت HEAD Aerospace Technology Co.Ltd مستقر در پکن توسعه داده شد و با مسئولیت محدود آنها خدماتی نظیر نظارت بر محیط زیست و مواد را در اختیار کاربران جهانی قرار می‌دهند. تقویت ارتباطات و جمع آوری اطلاعات در مورد کشتی ها و هواپیماهای جهانی از دیگر خدمات این دو ماهواره است.

این ماهواره‌های جدید که Spacety-16 و Spacety-17 نام دارد ساخته شده توسط شرکت Spacety، آموزشی ویبولیتین مستقر در Changsha، استان هونان، ماهواره‌های سنجشی از راه دور میکرو نانو با وضوح متوسط ​​هستند که عمدتا برای جلوگیری از بروز بلایا، کاربردهای دریایی، سنجش از دور کشاورزی و قطبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

ماهواره های Tianqi-4A و Tianqi-4B که توسط یک شرکت فناوری پیشرفته در پکن ایجاد شده‌اند ماهواره‌هایی با مدار کم هستند؛ آنها خدماتی مانند انتقال داده جهانی اینترنت اشیاء، ارتباطات اضطراری و ردیابی مواد را ارائه می‌دهند.

«KZ-1A» یک موشک حامل سوخت جامد کم هزینه با قابلیت اطمینان بالا و یک دوره آماده سازی کوتاه است.

این موشک که توسط یک شرکت تحت مسئولیت شرکت علم و صنعت هوافضا چین ساخته شده، عمدتاً برای پرتاب میکروساتلیت‌های مدار پایین استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول