اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

برگزاری جشنواره اسوه پس از ۱۰ سال توقف/ رقابت ۵۰ هزار پایگاه بسیج مساجد

مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات گفت: ۵۰ هزار پایگاه بسیج مساجد در جشنواره اسوه پس از ۱۰ سال توقف در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی رقابت خواهند کرد و در نهایت برترین‌ها دهه فجر ۹۸ معرفی خواهند شد.

برگزاری جشنواره اسوه پس از ۱۰ سال توقف/ رقابت ۵۰ هزار پایگاه بسیج مساجد

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احسان رضایی مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات صبح امروز (یکشنبه ۱۷ آذر) در نشست خبری جشنواره اسوه به منظور انتخاب و معرفی پایگاه‌های برتر بسیج کشور که در خبرگزاری فارس با حضور اصحاب رسانه انجام شد اظهار داشت: جشنواره اسوه حدود ۱۰ سال قبل در کشور برگزار می‌شد که طی آن پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد و محلات در سطح شهرستان رقابت می‌کردند. سپس پایگاه‌های برگزیده در سطح استان به رقابت می‌پرداختند و در نهایت نیز مرحله کشوری و ملی برگزار می‌شد و دستاوردهای پایگاه‌های بسیج در قالب نمایشگاهی عرضه می‌شد.

 

برگزاری جشنواره اسوه پس از ۱۰ سال توقف

وی با بیان اینکه پس از حدود ۱۰ سال توقف برگزاری این جشنواره با توجه به خالی بودن جای این رقابت میان پایگاه‌ها امسال مجددا برگزار خواهد شد، تصریح کرد: آذر ماه مرحله ناحیه‌ای و شهرستانی این جشنواره برگزار می‌شود. دی ماه زمان برگزاری مرحله استانی است و در نهایت دهه فجر امسال مرحله کشوری و ملی برگزار خواهد شد تا در نهایت ۶۴ پایگاه نمونه بسیج مساجد و محلات کشور معرفی شود.

اهداف برگزاری جشنواره اسوه

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات افزود: جشنواره اسوه با دو هدف ایجاد رقابت، شور و تکاپو در پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود که ایجاد این رقابت موجب پیشرفت پایگاه‌ها خواهد شد و در گام دوم نیز شناسایی پایگاه‌های نمونه و معرفی الگوها، هدف غایی‌تر این جشنواره است.

 

رضایی با بیان اینکه معرفی الگوهای موفق به دیگر پایگاه‌ها مهمترین هدف این جشنواره است، تصریح کرد: در مجموع ۵۰ هزار پایگاه بسیج مساجد و محلات در روستاها و شهرهای کشور در دو بخش خواهران و برادران فعال هستند که از دورترین روستا تا همین شهر تهران در این جشنواره در موضوعات مختلف با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هر پایگاه مقاومت به فراخور شرایط خود مورد سنجش قرار خواهد گرفت، تصریح کرد:‌ برای ملاک‌های ارزیابی و سنجش پایگاه‌ها کارهای زیادی صورت گرفته است و تلاش داریم از تجارب گذشتگان استفاده کنیم که به این منظور سیستم ارزیابی ابتدا در شهرستان پایگاه‌ها را بررسی می‌کند وسپس پایگاه‌های نمونه در سطح استان با سنجه‌های متفاوتی ارزیابی می‌شود و در سطح ملی نیز با ملاک‌های کیفی‌تری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج مساجد با ۶۴ غرفه​

مسئول سازمان بسیج مساجد ومحلات با اشاره به اینکه ۳۲ پایگاه خواهر و ۳۲ پایگاه برادر در تهران غرفه نمایشگاهی برپا خواهند کرد،‌گفت: برای ارزیابی فعالیت‌های این پایگاه‌ها در سطح ملی به تعداد معاونین سازمان بسیج ارزیاب وجود دارد تا بتوان پایگاه  نمونه کشوری را انتخاب کرد. البته در روز اختتامیه تمامی ۶۴ پایگاه برتر راه یافته به مرحله کشوری تقدیر می‌شوند و پایگاه برتر نهایی نیز به صورت جداگانه تقدیر خواهد شد.

فعالیت‌های بسیج مساجد محدودیتی ندارد

رضایی با اشاره به فعالیت‌ها و عرصه‌های کاری پایگاه مقاومت بسیج در مساجد و محلات تصریح کرد: فعالیت پایگاه بسیج محدودیتی ندارد. البته برای ارزیابی پایگاه‌ها ۹ عرصه و ۳۸ نقش‌آفرینی تعریف شده است اما باز هم فعالیت‌ها به این اعداد محدود نیست.به طور مثال در عرصه تعلیم و تربیت در پایگاه‌های مقاومت بسیج، مهد قرآنی یا حلقه معرفت تشکیل می‌شود که در ذیل آنها به برگزاری کلاس حفظ قرآن و یا روخوانی می‌پردازند که این فعالیت‌ها در این جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین در عرصه جهادی نیز برخی پایگاه‌های بسیج اقدام به تشکیل گروه‌ جهادی داده‌اند و یا صندوق قرض‌الحسنه و یا خیریه برای خدمت رسانی به مردم تشکیل داده‌اند.

وی افزود:‌جشنواره اسوه تلاش می‌کند با ایجاد رقابت میان پایگاه‌ها برترین‌ها را انتخاب کند که در این راستا تلاش شده است خواهران و برادران به صورت جداگانه ارزیابی شوند تا عدالت لازم برقرار شود. 

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات اضافه کرد: پایگاه‌های نمونه در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی تقدیر خواهد شد که البته رقابت پایگاه‌ها برای هدایای در نظر گرفته شده نیست، گفت: تلاش داریم تقدیرهای صورت گرفته به رده‌ها اختصاص پیدا کند. بر این اساس زمانی که پایگاهی به عنوان نمونه انتخاب می‌شود هدایایی به فرمانده، مسئول امنا وامام جماعت مسجد هم تعلق می‌گیرد اما هدیه اصلی به پایگاه بسیج اختصاص پیدا می‌کندکه می‌توانند با اختیار خود آن را هزینه کنند. همچنین تسهیلاتی نیز در روال جاری فعالیت‌های پایگاه‌ها از سوی سپاه و بسیج اختصاص پیدا خواهد کرد.


تصمیمم برای عدم شرکت در مسابقه با رژیم صهیونیستی بسیجی‌وار بود

بر اساس این گزارش در این مراسم آرین غلامی شطرنج‌باز کشور که از رقابت با نماینده رژیم صهیونیستی خودداری کرد به عنوان یک اسوه بسیجی اظهار داشت: در لحظه مهم تصمیم‌گیری پیرامون شرکت در مسابقه با رژیم صهیونیستی به صورت بسیجی عمل کردم و تصمیم گرفتم از این کار ممانعت کنم.

رقابت موجب پیشرفت در فعالیت‌ها می‌شود

وی ایجاد رقابت میان پایگاه‌ها را مهمترین ویژگی جشنواره اسوه دانست و گفت: رقابت موجب پیشرفت در فعالیت‌ها می‌شود. به طور مثال در رشته شمشیربازی ایران دارای جایگاه پنجاهم بود که با رقابت و تلاش برای موفقیت امروز به رتبه هجدهم رسیده‌ایم. رقابت موجب تقویت روحیه بسیجی می‌شود و من از همه بسیجیان کشور دعوت می‌کنم در این جشنواره حضور یابند.

 

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از پوستر جشنواره اسوه توسط حجت‌الاسلام رضایی و آرین غلامی رونمایی شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول