اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تجمع معترضان نیجریه‌ای مقابل کنسولگری فرانسه در لاگوس

گروهی از معترضان نیجریه‌ای با تجمع مقابل کنسولگری فرانسه دریکی از شهرهای این کشور، رئیس جمهور فرانسه را به دخالت در امور داخلی نیجریه و فروش سلاح به گروه تروریستی بوکوحرام متهم کردند.

تجمع معترضان نیجریه‌ای مقابل کنسولگری فرانسه در لاگوس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از فعالان «جنبش آزادی آفریقا» که بسیاری از آن‌ها کهنه سربازان هستند، روز دوشنبه با تجمع مقابل کنسولگری فرانسه در شهر «لاگوس» به «سیاست‌های مداخله‌جویانه» پاریس اعتراض کردند.

 به نوشته روزنامه «ونگارد» بیانیه معترضان نیجیریه‌ای «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را به دخالت در امور داخلی نیجریه متهم کرده و به پاریس ۲۱ روز فرصت داده تا به «تضعیف نیجریه» پایان دهد.

در این بیانیه، معترضان به دولت فرانسه هشدار دادند که حمایت از گروه تروریستی بوکوحرام به نفع منافع نیجریه و آفریقا نیست و این کشور نباید هیچ گونه سلاحی به این گروه تروریستی بفروشد.

این بیانیه همچنین پاریس را به حمایت از تروریسم در قاره آفریقا از طریق همدستی با بوکوحرام و دیگر گروه‌های تروریستی متهم کرده است.

بوکوحرام گروه تکفیری است و در غرب آفریقا فعالیت دارد. این گروه طی سال‌های گذشته به نظامیان و غیرنظامیان در نیجریه، نیجر و مالی حمله کرده و صدها نفر را کشته و یا زخمی کرده است.

شایعه حمایت فرانسه از گروه‌های تروریستی در آفریقا مدت‌هاست که در محافل غیررسمی در این قاره مطرح است. سال گذشته انتشار تصاویری از حضور یک بالگرد فرانسوی در یک منطقه تحت کنترل بوکوحرام در کامرون، بیش از پیش به این شایعه دامن زد. پاریس به شدت این ادعا را رد کرده و می‌گوید حضورش در آفریقا با هدف مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد. با این وجود، برخی فعالان آفریقایی می‌گویند پاریس با تسلیح گروه‌های تروریستی زمینه را برای ادامه حضورش در این قاره فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول