اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مصرف گوشت و مرغ زنجانی‌ها نصف شد

رؤسای اصناف مختلف زنجان از کاهش خرید زنجانی‌ها تا 50 درصد خبر می‌دهند، این در حالی است که به گفته مسؤولان قیمت کالاها هیچ تغییری نکرده است.

مصرف گوشت و مرغ زنجانی‌ها نصف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شاید سال قبل همین موقع بود که افزایش چند برابری قیمت کالاها، موجب ایجاد صف‌های طویل در مقابل فروشگاه‌ها شد.

در آن بازه زمانی نوسانات قیمت کالا و ترس از گرانی مردم را به سمت خریدهای هیجانی و مازاد بر نیاز سوق داده و وضعیت به گونه‌ای شده بود که حتی شایعه گرانی‌ها مردم را چه ناخودآگاه و چه از روی ترس، وادار به صف کشیدن می‌کرد.

از نیمه اردیبهشت‌ماه امسال اما خریدهای هیجانی تا حدودی فروکش کرد و قیمت برخی اقلام از جمله میوه و سبزیجات به طور تقریبی به نصف قیمت قبلی سیر نزولی به خود گرفت، از طرفی مردم نیز مطمئن شدند که کالا به اندازه کافی در کشور موجود است و مشکلی از بابت تهیه آن وجود ندارد.

این بار اما با وجود این شرایط، این اصناف و بازاریان هستند که از شرایط موجود گله‌مند و اظهار می‌کنند که مشتری نسبت به ماه‌های اول سال به شدت کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با اشاره به اینکه اخیرا افزایش قیمت محسوسی در زنجان نداشتیم اما بازار همچون ماه‌های قبل در رکود به سر می‌برد، گفت: این روزها مشکلی از نظر تأمین کالای مورد نیاز مردم وجود ندارد، اما رکود بر بازار حاکم است و میزان خرید مردم حدود 30 درصد کاهش یافته است.

جلیل علی محمدی با اشاره به اینکه ثبات قیمت‌ها و وجود کالا به وفور موجب شده است که مردم به اندازه نیاز خرید کنند، افزود: از طرفی با توجه به اینکه سال گذشته افزایش قیمت کالاها را شاهد بودیم، به میزانی هم قدرت خرید مردم کم شده است از همین رو خانوارها به اندازه نیاز خرید می‌کنند.

مصرف گوشت و مرغ زنجانی‌ها نصف شد

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان نیز در همین باره به خبرنگار فارس گفت: طی یک هفته گذشته قیمت مرغ گرم سیر نزولی داشته و کاهش محسوسی داشته است.

سید ناصر رمضانلو با اشاره به اینکه چند روز قبل قیمت مرغ گرم به 12 هزار و 150 تومان رسید که همین امر موجب ضرر مرغداران شد، اضافه کرد: البته امروز قیمت مرغ به 12 هزار و 500 تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه برخلاف کاهش قیمت مرغ گرم استقبال چندانی از سوی مردم را شاهد نیستیم، افزود: برخلاف این کاهش قیمت مردم، مردم نیز خرید به اندازه قبل را ندارند و با اینکه قبلا خرید 70 تا 80 تنی را از سوی شهروندان شاهد بودیم اما این روزها خرید به حدود 40 تن رسیده است.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان با اشاره به اینکه با چنین شرایطی خرید مرغ از سوی مردم حدودا نصف شده است، تصریح کرد: علت این کاهش خرید مشخص نیست و به نظر می‌رسد مردم این روزها به اندازه نیاز خرید می‌کنند.

رئیس اتحادیه قصابان زنجان نیز با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوساله خالص 85 هزار تومان و قیمت گوشت گوساله مخلوط نیز 80 هزار تومان است، گفت: قیمت گوشت گوسفندی نیز 110 هزار تومان است.

بهلول بیات با بیان اینکه با وجود ثبات قیمت استقبال چندانی از بازار نیست، تصریح کرد: به نظر می‌رسد میزان خرید از سوی مردم حدود 50 درصد کاهش یافته است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان نیز در همین باره به خبرنگار فارس گفت: نظارت لازم بر بازار کالاهای مختلف را داریم و در این رابطه چهار اکیپ بازرسی اتاق اصناف به صورت شیفتی در حال فعالی است.

سید محمود موسوی با اشاره به اینکه اقدامات نظارتی در نقاط مختلف زنجان انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون تخلفی در ارتباط با گرانفروشی در زنجان مشاهده نشده است و حتی برخی از کالاها دارای تخفیف نیز هستند.

وی با بیان اینکه امروز در واقع مردم تنظیم کننده بازار هستند و به همان میزان که نیاز دارند، خرید می‌کنند، گفت: البته نظارت‌های شبانه‌روزی بر بازار نیز به صورت مستمر ادامه دارد، البته کاهش قدرت خرید مردم نیز موجب شده است که مردم به اندازه نیاز خرید کنند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان همچنین از تعیین تکلیف اصناف بدون پروانه خبر داد و افزود: این موضوع به صورت مستمر توسط اتاق اصناف بررسی شده و اگر مشاهده کنیم که واحدی بدون پروانه فعالیت دارد، پلمب می‌شود.

موسوی گفت: طبق قانون، هر شخصی که می‌خواهد یک واحد صنفی احداث کند، باید قبل از هر کاری اقدامات لازم را برای دریافت پروانه کسب انجام بدهد و به تعبیری به فکر دریافت مجوز یا همان پروانه کسب باشد.

وی با اشاره به اینکه در زنجان آمار کاملا مشخصی در ارتباط با اصناف بدون پروانه وجود ندارد، گفت: درست است که همواره اتاق اصناف به دنبال ساماندهی این واحدها بوده اما بازهم شاهد هستیم که برخی از افراد بدون پروانه اقدام به فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول