اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزیر علوم: باید از شرکت‌های دانش‌بنیان در خطرات بازار تجاری حمایت کنیم

وزیر علوم خاطرنشان کرد: باید از شرکت‌های دانش‌بنیان در خطرات بازار تجاری حمایت کنیم، چرا که آنها می‌توانند در آینده تضمین‌کننده اشتغال، ثروت و سرمایه‌گذاری جوانانمان باشند.

وزیر علوم: باید از شرکت‌های دانش‌بنیان در خطرات بازار تجاری حمایت کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 19 آذر) مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند فضای امید را در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ایجاد کرده و برکات زیادی داشته باشند. 

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیانی که در مراکز رشد از اوایل دهه 80 شکل گرفته‌اند، حمایت شده‌اند، اما با تلاش و دلسوزی مراکز رشد و همچنین مراکز دانشگاهی، پارکهای علم و فناوری، پشتیبانی حمایت‌های بیشتری را دریافت کرده‌اند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد:‌ما در همه استانها پارکهای علم و فناوری داریم و حتی در برخی از استانها دو پارک داریم. 

غلامی خاطرنشان کرد: معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند آنها را به کار دلگرم کند، ضمن اینکه این معافیت باید شامل واحدهای فناور هم شودد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وقتی شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید می‌رسند، بهترین حمایت از آنها پشتیبانی از تولیداتشان در بازار است، ضمن اینکه باید برای صادرات محصولات آنها نیز تسهیلاتی درنظر گرفت. 

غلامی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان باید به دلیل وجود خطرات بازار تجاری حمایت لازم صورت گیرد، چرا که آنها می‌توانند تضمین‌کننده آینده، اشتغال، ثروت و سرمایه‌گذاری جوانان باشند. 

به گزارش فارس، در نشست صبح امروز مجلس، تعدادی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایندگان آنان، مسائل، مشکلات و دغدغه‌های خود را به گوش نمایندگان مجلس رساندند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول