اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

واگذاری نیروگاه‌ها بابت دیون دولت اشتباه و خلاف اصل 44 است

رئیس مجلس شورای اسلامی، واگذاری نیروگاه‌ها به‌ بخش خصوصی و نهاد‌های غیرتخصصی‌ بابت دیون دولتی را یک کار اشتباه و خلاف روح اصل 44 دانست و گفت: این کار باید اصلاح شود و از دولت کنونی می‌خواهیم این کار را انجام ندهد.

واگذاری نیروگاه‌ها بابت دیون دولت اشتباه و خلاف اصل 44 است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو، اظهار داشت: حق این است که به شرکت‌های خوب در حوزه الکترونیک توجه شود و از این شرکت‌ها نیز انتظار می‌رود جهش‌های خوبی را در حوزه الکترونیک رقم بزنند.

وی رشد تولید برق را نشانه پویایی کشور دانست و گفت: در بخش‌های مختلف کشور در حال کار کردن هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، علت کم‌انگیزگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه برق را چرخش اقتصادی نامناسب و سود کم این حوزه عنوان کرد و افزود: کشور ما نیروهای انسانی پخته‌ای دارد و این بسیار مهم است.

وی ادامه داد: خیلی از کشورهای دنیا که نگاه ملی داشته‌اند و همه نهادها و جریان‌های سیاسی پایه یک فکر ملی ایستاده‌اند، توانسته‌اند خیلی از مشکلات اینچنینی را حل کنند و بهره‌اش به همه کشور رسیده است.

لاریجانی گفت: موضوعات ملی و تخصصی در کشور ما دستمایه کشمکش‌های سیاسی است، لذا فضا برای تحقق یک فکر ملی ایجاد نمی‌شود؛ همین به کشور آسیب می‌زند و سبب شده ما نتوانیم خیلی از مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور شاهد چرخه اقتصادی مطلوب نیستیم، یادآور شد: باید با هم‌افزایی تلاش کنیم تا از این گردنه که آمریکا ایجاد کرده عبور کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: اصلاحات واقعی وقتی در اقتصاد رخ می‌دهد که همگرایی واقعی ایجاد شد و در این رابطه کمک به قشرهای پایین جامعه باید اصل باشد.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی با چرخه‌های درست و متعارف اقتصادی تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در نشان دادن خدمات صورت گرفته، تأکید کرد: هیچکس نباید حرف‌های ناامیدکننده بزند.

لاریجانی تصریح کرد: دولت هرچه  در اصل نظر و افعال مقبولیت بیشتری داشته باشد همکاری مردم نیز بیشتر خواهد شد.

وی واگذاری نیروگاه‌ها به‌ بخش خصوصی و نهاد‌های غیرتخصصی‌ بابت دیون دولتی را یک کار اشتباه و خلاف روح  اصل 44 دانست و گفت: این کار باید اصلاح شود و از دولت کنونی می‌خواهیم این کار را انجام ندهد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول