اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رقابت 11 گروه نمایشی تئاتر در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از رقابت 11 گروه نمایشی تئاتر در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز خبر داد.

رقابت 11 گروه نمایشی تئاتر در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز

هیوا حاج‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: 12 نمایش از استان‌های کُردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، عراق و ترکیه در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی، در این شهرستان به روی صحنه می‌رود.

دبیر این جشنواره بیان کرد: 11 کار در این رویداد به روی صحنه می‌روند که 6 کار از آنها به کارگردانی هنرمندان استان کردستان، یک کار توسط کارگرانی از کرمانشاه، دو کار را هم تئاتری‌های آذربایجان غربی به روی صحنه می‌برند، یک نمایش نیز از سلیمانیه اقلیم کردستان و کاری دیگر از استانبول ترکیه است.

حاج‌محمدی در مورد اسامی و کارگردان های نمایش ها اظهار داشت: «گراداف» به کارگردانی سامان مهران و فرزاد حسن میرزایی، «سورانه» کاری از غلامرضا همتیان، «سه‌رپیل» به کارگردانی حمیدرضا کردستانی، «ئه‌رکی نیشتمانی داهولیک» توسط جمیل مفاخری و «چناره‌کان» و «چاوه‌روان» به ترتیب به کارگردانی امید مصطفایی و امیر زارع‌زده از استان کردستان به روی صحنه می‌روند.

وی افزود: «حصار»، «قابووسی میرویان»  و  «به‌بر» به ترتیب به کارگردانی هیمن سهرابی، حامد اسماعیل‌وند و ابراهیم ابراهیمی از استان آذربایجان غربی، «جن و جنوکه» کاری از سعید پاکزاد از استان کرمانشاه، «باوک» به کارگردانی صدیق عزیز باوان از استان سلیمانیه اقلیم کردستان، «گزارش به آکادمی» به کارگردانی اول تونجای از استانبول ترکیه به روی صحنه می‌روند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی از امروز تا ۲۳ آذرماه جاری در سالن نمایش و پلاتوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز آغاز خواهد شد.

گفتنی است، بلیط های این نمایش از طریق ایران تئاتر به آدرس https://www.iranconcert.com/ قابل تهیه است.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول