اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قاضی فدرال ترامپ را در تأمین بودجه دیوار مرزی ناکام گذاشت

یک قاضی فدرال در آمریکا با صدور حکمی استفاده دولت این کشور از بودجه نظامی برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را ممنوع اعلام کرد.

قاضی فدرال ترامپ را در تأمین بودجه دیوار مرزی ناکام گذاشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قاضی فدرال بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) با تلاش «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای استفاده از بودجه ساخت و سازهای بخش نظامی برای احداث دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک مخالفت کرد. 

طبق گزارش رویترز، «دیوید برینونز»، قاضی فدرال آمریکایی حکمی صادر کرده که استفاده دولت ترامپ از ۳.۶ میلیارد دلار از بودجه مذکور برای ساخت دیوار حائل مرزی را ممنوع می‌کند. 

صدور این حکم شکستی برای ترامپ محسوب می‌شود که وعده داده تا نوامبر ۲۰۲۰، یعنی زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دیواری به طول ۴۵۰ مایل در مرز مکزیک ایجاد کند. ترامپ مدعی شده احداث این دیوار از مهاجرت غیرقانونی به آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

ساخت دیوار در مرز با مکزیک با هدف مسدود کردن راه ورود مهاجران غیرقانونی، یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بود. با این وجود، او در عمل به این وعده با مشکل روبرو شده و به دلیل کسری بودجه، تاکنون تنها ۱۳۰ کیلومتر دیوارکشی کرده است. بخشی از این «دیوار» هم در حقیقت حصارهای فلزی است که با آنچه که او وعده داده بود، متفاوت است.

فوریه سال گذشته میلادی (اسفند ۱۳۹۷)، منازعه سیاسی بر سر تأمین بودجه دیوار مکزیک به طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در طول تاریخ انجامید. در نهایت کنگره تنها با ساخت دیواری نرده‌ای با بودجه ۱.۳۸ میلیارد دلار در برخی نواحی مرزی موافقت کرد. (جزئیات بیشتر

پس از جنجال‌های فراوان، در نهایت دیوان عالی آمریکا در ماه ژوئیه سال جاری به دولت «دونالد ترامپ» مجوز داد از بودجه پنتاگون برای ساخت بیش از ۱۰۰ مایل دیوار نرده‌ای در امتداد مرز جنوبی آمریکا با مکزیک استفاده کند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول