اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دومین همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار می‌شود

دومین همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه از سوی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان آذربایجان‌شرقی با محوریت آسیب‌شناسی وحدت حوزه و دانشگاه در گام اول انقلاب و نقش و توانمندی حوزه و دانشگاه در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اواخر آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار می‌شود.

دومین همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، دومین همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه با ارائه طرح‌ها و ایده‌ها در محورهای آسیب‌شناسی وحدت حوزه و دانشگاه در گام اول انقلاب، تمدن‌سازی، گام دوم انقلاب، وحدت حوزه و دانشگاه، نظام انقلابی، گام دوم انقلاب، وحدت حوزه و دانشگاه، چگونگی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب، نقش و توانمندی حوزه و دانشگاه در تحقق اهداف گام دوم انقلاب، ظرفیت‌ها و مسوولیت‌های حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب، حوزه و دانشگاه الگو در گام دوم انقلاب اسلامی و پیش نیازهای مرتبط با حوزه و دانشگاه برای گام دوم انقلاب برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه این همایش، دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در استان آذربایجان‌شرقی در نظر دارد از آثار برگزیده در قالب عقد قرارداد به‌عنوان طرح پژوهشی و ارائه طرح‌های برگزیده در همایش، از طرح‌های منتخب تجلیل کند.

لازم به ذکر است؛ اولین همایش وحدت حوزه و دانشگاه سال گذشته نیز با محورهای «چیستی و چگونگی وحدت حوزه و دانشگاه، چالش‌ها و راهکارها، ضرورت و اهداف وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت حوزه و دانشگاه در منظومه فکری امام و رهبری، گستره وحدت حوزه و دانشگاه در عرصه مبنای معرفت شناختی، وجود شناختی و ارزش شناختی، وحدت علم و دین بسترساز وحدت حوزه و دانشگاه، نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق تمدن نوین اسلامی، شاخص‌های الگوی جامع حوزه و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و ارزیابی سیر وحدت حوزه و دانشگاه در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران» برگزار شده بود.

گزارش فارس حاکی است؛ با توجه با اهمیت موضوع وحدت حوزه و دانشگاه و با توجه به تبیین راه‌کارهای این امر از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان آذربایجان‌شرقی با محور قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در راستای نیل به اهداف و انجام وظایف مشخص شده در اساسنامه‌ خود و به‌خصوص استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه برای اهتمام به تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه، تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز و با حضور نمایندگانی از حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه تبریز تشکیل و شروع به فعالیت نموده است.

یادآور می‌شود: تحقق وحدت در هدف میان حوزه و دانشگاه، حرکت پایه‌ای علم و دین، ارتقاء تعامل حوزه و دانشگاه، توسعه و گسترش پژوهش در زمینه‌ تبیین دیدگاه‌های اسلامی، بسط و گسترش ارتباطات و همکاری‌های علمی میان حوزه و دانشگاه، تلاش برای یکسان‌سازی اهداف علمی در حوزه و دانشگاه، گسترش تعامل علمی-پژوهشی بین حوزه و دانشگاه، شناسایی مسائل و موضوعات مطرح در قلمرو علوم انسانی و اسلامی، استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه برای پژوهش‌های دینی حوزه، استفاده از ظرفیت‌های دینی حوزه برای پژوهش‌های علمی دانشگاه و ترغیب و تشویق پژوهشگران برای استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی حوزه و دانشگاه از جمله اهداف ایجاد دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در استان آذربایجان‌شرقی اعلام شده است.

روز 27 آذرماه که سالروز شهادت دکتر مفتح است در تقویم کشورمان  به‌نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است. شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) ایفا کرد.

ایشان همچنین، قدم‌های موثری در راه ایجاد وحدت بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه و دو قشر روحانی و دانشگاهی برداشت.  این روز به پاس تلاش‌های آن بزرگوار روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ 60023 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول