اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزارت دفاع عراق: تأمین امنیت مرزهای سوریه با هماهنگی الحشد الشعبی است

سخنگوی وزارت دفاع عراق با اشاره به نقش الحشد الشعبی در تأمین امنیت مرزهای این کشور با سوریه، گفت که نیروهای امنیتی این کشور در حال تعقیب عناصر داعش هستند.

وزارت دفاع عراق: تأمین امنیت مرزهای سوریه با هماهنگی الحشد الشعبی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرهنگ «یحیی رسول» سخنگوی وزارت دفاع عراق تأکید کرد که هماهنگی بالایی بین گروه‌های نظامی عراق از جمله سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) وجود دارد.

رسول با انتشار بیانیه‌ای گفت که هدف از این هماهنگی، تأمین امنیت شهرها در مناطق معین به ویژه مناطق بیابانی و مناطق مرزی با سوریه است.

شبکه خبری «الغدیر» به نقل از سخنگوی وزارت دفاع عراق گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور در حال تعقیب  باقی‌مانده عناصر تروریستی داعش در مناطق بیابانی، کم‌ارتفاع و سلسله جبال مرتفع هستند.

وی با اشاره به حملات هوایی نیروهای عراقی به مواضع داعش، گفت که نیروهای امنیتی، با ایجاد برج مراقبت، نصب دوربین‌ها حرارتی و ساخت استحکامات، امنیت مرزهای مشترک با سوریه را تأمین کرده است.

سریع خاطر نشان کرد که چند روز پیش، نیروهای عراقی، مرحله هفتم عملیات «اراده پیروزی» را بر اساس نقشه مد نظر فرماندهی عملیات مشترک، با موفقیت انجام دادند.

این فرمانده عراقی با بیان اینکه تأمین امنیت مرزهای عراق و سوریه با همکاری الحشد الشعبی صورت می‌گیرد، تصریح کرد که عملیات اخیر اراده پیروزی، شماری از تروریست‌ها کشته و دستگیر شدند و اسناد مهمی که در دستشان بود، کشف و ضبط گردید.

آمریکا اخیرا شماری از فرماندهان الحشد را تحریم کرد. کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های آمریکا، در راستای حمایت واشنگتن از داعش است.

«عباس العرداوی» کارشناس مسائل امنیتی عراق گفت که واشنگتن از طریق اعمال تحریم علیه شماری از فرماندهان الحشد، قصد دارد، گروه‌های وابسته به الحشد را «جنایتکار» جلوه دهد.

وی بر این باور است که آمریکا با این اقدام خود همچنین می‌خواهد دولت عراق را مجبور کند که نیروهای الحشد را از مناطق مرزی عراق و سوریه خارج کند.

این کارشناس عراقی تأکید کرد که چنین تلاش‌هایی از سوی آمریکا برای خارج کردن الحشد از مرزهای عراق و سوریه بدین خاطر است که بتواند عناصر داعش را بار دیگر به عراق بازگرداند.

الحشد الشعبی که در مبارزه با داعش، نقش بی‌بدیلی داشته، مانعی برای طرح‌های آمریکا و کشورهای غربی در عراق است. از این روی، این کشورها خواستار اخراج نیروهای الحشد از بغداد شدند، ولی «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق بر خلاف فشارهای کشورهای غربی، تأکید کرد که الحشد در بغداد باقی می‌ماند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول