اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از تقویت قدرت «نه گفتن» تا تولید 2 هزار تُن موادمخدر در افغانستان

آئین نمادین افتتاحیه «طرح یاری‌گران زندگی در مدارس» همزمان با پنجمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

از تقویت قدرت «نه گفتن» تا تولید 2 هزار تُن موادمخدر در افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز آئین نمادین افتتاحیه «طرح یاری‌گران زندگی در مدارس» همزمان با پنجمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

فرحناز قائدامینی صبح امروز در این آئین با بیان اینکه این طرح جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله موادمخدر در مدارس اجرایی می‌شود، گفت: این طرح در تمامی مدارس اجرایی می‌شود اما در ۲۰ درصد مدارس در معرض خطر به‌صورت متمرکز اجرا می‌شود.

مدیرکل  آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار جلد کتابچه مهارت‌آموزی با موضوع مبارزه با موادمخدر تهیه و در سطح مدارس توزیع شده است.

اجرای طرح یاری‌گران زندگی در سطح مدارس چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح یاری‌گران زندگی در سطح مدارس، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با انجام تمرین، مهارت‌هایی از جمله "نه گفتن" دانش‌آموزان مهارت لازم را برای دور شدن این قشر از آسیب‌های اجتماعی فرا بگیرند.

قائدامینی تاکید کرد: تقویت بنیه علمی و تربیتی دانش‌آموزان مستلزم دور شدن از آسیب‌های اجتماعی است، امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی دانش‌آموزان را از این آسیب‌ها حفظ کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدارس تاب‌آور در جهان در حال تاسیس شدن هستند، یادآور شد: باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در مواجه با انواع سختی‌ها راه‌هایی را برای مقابله پیدا کنند، توجه بیش از اندازه  والدین به دانش‌آموزان استقلال را از آن‌ها می‌گیرد.

وی اظهار داشت: دانش‌آموزان ما باید مسوولیت‌پذیر و مطالبه‌گر باشند، متاسفانه تعداد زیادی از دانش‌آموزان ما قدرت "نه گفتن" را ندارند باید این مهارت نیز در بین آن‌ها تقویت شود.

امروز کمترین مخاطره را در بین دانش‌آموزان داریم

سید قدیر مرتضوی در ادامه این آئین با تاکید بر اینکه سطح آگاهی در بین دانش‌آموزان ما بسیار بالا است، گفت: امروز کمترین مخاطره را در بین دانش‌آموزان داریم، اجرای طرح یاری‌گران زندگی در مدارس به جهت افزایش بالندگی در بین این قشر است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هدف از اجرای طرح یاری‌گران زندگی در مدارس را آموزش عملی به دانش‌آموزان برای در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: اگر امروز ما به مسؤولیت خود در موضوع آسیب‌های اجتماعی عمل نکنیم باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

جعفر مردانی در پایان این آئین با بیان اینکه اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان است، گفت: همواره در بحث مبارزه، پیشگیری، مقابله و کنترل اعتیاد صحبت‌های فراوانی شده است؛ اما باید اولویت ما این باشد که اجازه ندهیم موادمخدر در دسترس باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز بحث پیشگیری و مبارزه با موادمخدر از اولویت‌های نیروی انتظامی است که تاکنون در امر مبارزه با موادمخدر 3 هزار و 802 شهید تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با جدیت امر مبارزه با موادمخدر را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا افرادی که درگیر اعتیاد شده‌اند درمان و به آغوش جامعه بازگردند.

تولید 2 هزار تُن موادمخدر در افغانستان

مردانی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها میزان تولید موادمخدر در کشور افغانستان از 200 تُن در سال 2000 به 2 هزار تُن در سال 2017 رسیده است، اظهار کرد: این موضوع باعث افزایش آمار معتادان به موادمخدر در کشور ما باتوجه به همسایگی با این کشور شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: نیاز است با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ... در بحث آگاه‌سازی جامعه از مضرات استفاده از موادمخدر گام‌هایی برداشته شود و همچنین بتوانیم با بسیج همگانی اقدامات پیشگیرانه در حوزه توانمندسازی معتادان به موادمخدر و مبارزه گام برداریم.

وی در پایان یادآور شد: دانش‌آموزان اولین طیفی هستند که باید به موادمخدر «نه» بگویند؛ بنابراین فرهنگیان در این راستا نقش موثری دارند.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول