اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تربیون آزاد دانشجویان بسیجی محلی برای بیان اعتراضات مردم

دانشجویان بسیجی دانشگاه خواجه نصیر با حضور در شهر ری، پای حرف‌ها و درد دل مردمی نشستند که به دلیل آشوبگری اغتشاش‌گران نتوانسته بودند صدای اعتراض خود را به مسئولان برسانند.

تربیون آزاد دانشجویان بسیجی محلی برای بیان اعتراضات مردم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر و پایگاه بسیج شهید مرتضی پورشه با حضور در خیابان‌های شهر ری، پای حرف‌ها و درد و دل مردم نشستند.

در ادامه روایتی از آنچه در این برنامه رخ داد، آمده است:

یکی برای تماشا آمده بود و حرفی نداشت، می‌گفت می‌خواهم ببینم بقیه‌اش چه می‌شود! دیگری به دلیل شغلی که نمی‌گفت چیست از ایستادن روبروی دوربین‌های دانشجویان امتناع می‌کرد. یکی هم که گذری از جلوی تریبون می‌گذشت به پیشنهاد صحبت جواب رد داد. 

 

دانشجویان بسیجی دانشگاه خواجه نصیر آمده بودند تا مطالبات مردم را بشنوند و پیگیر رفع مشکلات آنها باشند.

دانشجویان همچنین تریبونی را در یکی از خیابان‌های شهر ری قرار دادند تا مردم اعتراض و انتقادشان را صریح و بی‌پرده بیان کنند.

 

یکی از مشکلات ازدواج می‌گفت، یکی از شرایط بد کاسبی‌اش، یکی از مالیات‌های ناعادلانه، یکی از رای‌ش پشیمان بود، یکی هم از اینکه چرا مردم را فراموش کرده‌اند و چرا تا موقع انتخابات نشود کسی به فکر مردم نیست گلایه می‌کرد.

البته درد مشترکی که همه فریاد می‌زدند گرانی بود. 

شهرری از جمله مناطقی بود که در جریان گرانی بنزین، صدای اعتراضات مردمش در بحبوحه اغتشاشات گم شد. 

یکی از دانشجویان می‌گفت: نبود بستر مناسب اعتراضات کنترل شده در کشور، سالهاست فریاد حق‌خواهی را در گلوی مردم خفه کرده. حقیقتا جای بررسی دارد که آیا ساخت بستر اعتراض سخت‌تر از کنترل اجتماعات چند هزار نفره ایست که در سال برای تجدید عهد با انقلاب برگزار می‌شود؟ یا شاید هم عزمی برای مهیا کردن این بستر نیست و عده‌ای مشارکت مردم را، پشت صندوق‌های رای و در راهپیمایی ۲۲ بهمن مکفی می‌بینند.

 

وی ادامه داد: این بی‌اهمیتی به مردم تا جایی ادامه یافته که خود مردم هم دیگر ارزش و خریداری برای حرف‌هایشان نمی‌بینند و این ناامیدی در تریبونی که ما در شهرری برگزار کردیم به خوبی مشخص بود. با این حال با اصرار توانستیم چند نفر را راضی به صحبت کنیم.

به کسانی هم که شاید جلوی دوربین به هر دلیلی راحت‌ نبودند کاغذ برای نوشتن داده شد.

از حواشی برنامه هم حضور نیروی انتظامی و پرس‌وجو از ماهیت برنامه بود. آنچانچه که گفته شد گویا عده‌ای صدای مردم را تاب نیاوردند و در تماس با نیروی انتظامی دانشجویان را به ضد‌انقلابی‌گری متهم کردند که البته با همکاری پلیس و بررسی موضوع قضیه فیصله یافت.

 

دانشجویان برگزار کننده مراسم تاکید کردند: سعی شد در حد توان بستری در اختیار صدای مردمی که حقیقتا مستضعف واقع شدند قرار دهیم تا هر کس از درد خودش بگوید. در میان مردم حاضر شدیم تا شاید روسیاهی‌اش بماند برای آن وزیر و نماینده‌ای که شاید در دوره مسئولیت‌شان هرگز هم‌کلام مردم نشوند تا حرف آنها را از زبان خودشان بشنوند و به عنوان دانشجو، خصوصا حالا که روز دانشجو را هم پشت سر گذاشتیم، این را وظیفه خود دیدیم تا کم‌کاری مسئولین را تا حد امکان جبران کنیم. کما اینکه یکی از مطالبات اصلی ما هم حضور مسئولین در میان مردم و خصوصا دانشگاه است و معتقدیم مسئولانی که پاسخ‌گوی دانشجویان و مردم نیستند یا پاسخی برای دادن ندارند و یا شان خود را بالاتر از این جنس حضورها می‌دانند.

 

آنها همچنین اعلام کردند: به امید خدا قصد داریم تا در دیگر مناطقی که بیشترین درگیری را طی اعتراضات بنزینی داشتند، حضور پیدا کنیم و اعتراضات مردمی را حتی‌الامکان رسانه‌ای و از مسئولین مطالبه کنیم و این بدعت بد جدا افتادن از مردم را که حقیقتا فرسنگ‌ها با آرمان انقلاب فاصله دارد از بین ببریم و شاهد حضور مسئولین در چنین بستری باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول