اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هفتمین مرحله عملیات «ارادة النصر» علیه تروریسم در عراق با موفقیت به پایان رسید

فرماندهی عملیات مشترک عراق از پایان موفق هفتمین مرحله از عملیات «ارادة النصر» علیه تروریسم در این کشور، خبر داد.

هفتمین مرحله عملیات «ارادة النصر» علیه تروریسم در عراق با موفقیت به پایان رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز (چهارشنبه ۱۱ دسامبر - ۲۰ آذر) از پایان هفتمین مرحله از عملیات «ارادة النصر» (عزم پیروزی) و رکورد زدن در تحقق اهداف آن  در بازه زمانی مشخص، خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومة»، اظهار داشت: نیروهای امنیتی هفتمین مرحله از عملیات ارادة النصر را پس از تحقق اهداف موردنظر از جمله تامین مرزهای سامراء، دیالی و کرکوک و حمله به ده‌ها مقر بقایای داعش به پایان رساندند.

سرتیپ الخفاجی افزود: این عملیات کاملا متکی بر تلاش‌های استخباراتی و اطلاعات دقیق کسب شده در تعقیب هسته‌های خاموش تروریست‌ها، بود. زمان آغاز مرحله هشتم این عملیات منوط به تحرکات بقایای تروریست‌ها و نیز اطلاعاتی که از تروریست‌ها کسب خواهد شد، است. 

فرماندهی عملیات مشترک عراق، هفتم دسامبر (۱۶ آذر) از آغاز هفتمین مرحله از عملیات ارادة النصر از چهار محور در استانهای کرکوک، دیالی و صلاح‌الدین خبر داد.

این عملیات با مشارکت فرماندهی‌عملیات صلاح‌الدین ، فرماندهی عملیات دیالی، فرماندهی عملیات «سامراء»، فرماندهی عملیات کرکوک و پلیس انرژی و فرماندهی‌های بخشهای کرکوک-دیالی-صلاح‌الدین و سازمان الحشد الشعبی، نیروهای پلیس استانهای صلاح‌الدین و دیالی، پلیس فدرال و فرماندهی نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین‌المللی انجام  شد و هدف آن  تفتیش و پاکسازی مناطق مختلف و روستاها از تروریست‌ها و دستگیری افراد تحت تعقیب و نابودی منابع تامین تروریسم و برقراری امنیت و تثبیت آن در استانهای دیالی، کرکوک و صلاح‌الدین بود.

 اواسط تیرماه گذشته، مرحله نخست عملیات ارادة النصر، عملیاتی گسترده با هدف پاکسازی مناطق محصور بین استان‌های صلاح‌الدین، نینوا و الانبار تا مرزهای بین‌المللی عراق و سوریه آغاز شد و تاکنون هفت مرحله از این عملیات در بخش‌های مختلف عراق با موفقیت انجام شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول