اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشکیل 46 پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجان

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و 438 بازرسی از سطح اصناف انجام شده است، گفت: در این راستا 46 پرونده تشکیل شده، که ارزش ریالی آنها حدود 300 میلیون ریال است.

تشکیل 46 پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجان

سید محمود موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از انجام نظارت‌های مستمر بر بازار و اصناف مختلف خبر داد و اظهار کرد: از زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین این طرح با جدیت در حال اجراست، اما با توجه به فرا رسیدن شب یلدا نظارت‌ها تشدید شده است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه بازرسان اتاق اصناف به صورت مستمر در دو نوبت صبح و عصر مشغول بازرسی از اصناف هستند، اضافه کرد: در صورتی که تخلفی رخ دهد، بلافاصله پرونده مربوطه تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح تاکنون یک هزار و 438 بازرسی از سطح اصناف انجام شده است، افزود: در این راستا 46 پرونده تشکیل شده، که ارزش ریالی آنها حدود 300 میلیون ریال است.

موسوی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات رخ داده در این حوزه مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخ کالا بوده است، تصریح کرد: عدم صدور فاکتور از سوی اصناف نیز از دیگر تخلفات رخ داده بود، که طبق بررسی اکثر این تخلفات از سوی اصناف بدون پروانه روی داده است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه با نظارت و کنترل انجام شده، خوشبختانه افزایش قیمتی در زنجان رخ نداده است، گفت: اما چنانچه چنین تخلفی هم رخ دهد، برخورد لازم انجام می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با اصناف بدون پروانه و تخلفاتی که انجام می‌دهند، گفت: متاسفانه آمار دقیق و مشخصی از این اصناف نداریم، چون هرقدر ساماندهی انجام می‌شود، دوباره اصناف بدون پروانه جدید وارد چرخه می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه در راستای برخورد با متخلفان در این حوزه در نقاط مختلف شهر بازرسی‌های مربوط انجام می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه به علت وضعیت نامناسب اشتغال در جامعه شاهد این هستیم که افراد به اصناف روی آورده و به دنبال امرار معاش از این طریق هستند، اما پروانه فعالیت اخذ نمی‌کنند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: با این شرایط هم بازرسان سازمان صمت و هم اتاق اصناف بازرسی‌های مستمر را برای جلوگیری از فعالیت اصناف بدون پروانه انجام می‌دهند تا حقی از اصناف پروانه‌دار ضایع نشود.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول