اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

متولیان فضای مجازی باید اخلاق اسلامی و روحیه انقلابی داشته باشند

دادستان اردکان بابیان اینکه فضای مجازی باید مردم را به انتخاب بهترین گزینه در انتخابات راهنمایی کند، گفت: متولیان فضای مجازی باید خودشان اخلاق و رفتار اسلامی، منش اسلامی و روحیه انقلابی گری داشته باشند.

متولیان فضای مجازی باید اخلاق اسلامی و روحیه انقلابی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، مهدی حسن‌پور صبح امروز در نشست مشترک فعالان رسانه با کمیته پایش فضای مجازی و اعضای شورای تأمین شهرستان اردکان با اشاره به تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی از فعالان رسانه‌ای خواست که برگزاری جلسات این کارگروه را در مباحث مختلف مطالبه کنند.

وی بابیان اینکه همه ما در قبال آنچه انجام می‌دهیم مسئولیت داریم، افزود: یکی از وظایف رسانه‌ها در اجتماع این است که به خاطر موقعیت و جایگاه قانونی خود باید به دنبال امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه باشند و هر یک از آحاد نظام هم می‌توانند آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان اظهار داشت: نظام حاکم در جامعه ما هم رکن جمهوریت دارد و هم رکن اسلامیت، پس هدف اصلی باید ارتقای نظام و حفظ وحدت و یکپارچگی باشد و انتخابات، مظهر اصلی و بارز جمهوریت نظام است و متولیان فضای مجازی باید هم خودشان اخلاق و رفتار اسلامی، منش اسلامی و روحیه انقلابی گری داشته باشند و هم آن را نشر دهند.

وی بابیان اینکه انتقاد در رسانه‌ها یکی از مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر است، گفت: اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر اگر پشتوانه بصیرت، شناخت و روشن‌بینی نداشته باشد هیچ فایده‌ای ندارد و کسی که در فضای مجازی این بصیرت را نداشته باشد مانند فردی است که در جبهه جنگ به سمت خودی‌ها تیراندازی می‌کند.

حسن‌پور در ادامه به برخی از قوانین انتخابات و بایدها و نبایدهای آن اشاره کرد و افزود: برگزاری انتخابات یکی از نعمت‌هایی است که باید قدر آن را بدانیم و انتخابات میدان مسابقه‌ای است که هر تیمی طرفداران خاص خود دارد اما ما باید تلاش کنیم که نتیجه این مسابقه به‌گونه‌ای رقم بخورد که حکومت و نظام به‌عنوان یک فدراسیون از این مسابقه سربلند بیرون بیاید و هنر هر کاندیدا و نامزد انتخابات باید این باشد که خود را اثبات کند و نه اینکه با تخریب دیگران بخواهد خود را برنده کند و ما باید مردم را تشویق کنیم که بانشاط وارد عرصه انتخابات بشوند و هنر این است که مردم را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی کنیم.

وی بابیان اینکه عمده تبلیغات انتخابات در فضای مجازی صورت می‌گیرد، گفت: جرائم انتخاباتی در فضای مجازی توسط اعضای کمیته پایش فضای مجازی در شهرستان اردکان رصد می‌شود و موارد ارسالی از این کمیته با فوریت رسیدگی می‌شود و در مرحله اول تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار با قانون‌شکنان طبق قانون برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان پیشنهاد کرد که پس از اعلام نهایی اسامی کاندیداهای انتخابات مجلس، هریک از کانال‌های فضای مجازی با استفاده از کارشناسان متخصص در مسائل مختلف از کاندیداها دعوت کنند تا پاسخگوی سؤالات باشند تا مردم بتوانند فرد اصلح را انتخاب کنند زیرا استفاده از شیوه‌های تبلیغات کاغذی و بروشور برای شناخت فکر و اندیشه افراد پاسخگو نیست.

وی با اشاره به بایدها و نبایدهای انتخابات گفت: در ماده 750 قانون مجازات اسلامی در موضوع جرائم رایانه‌ای کارگروه تعیین مصادیق جرائم پیش‌بینی‌شده است. انتشار هرگونه محتوا باهدف ترغیب و تشویق مردم به تحریم و کاهش مشارکت در انتخابات، انتشار هرگونه ادعای غیرواقع مبنی بر توقف یا دعوت به تجمع اعتراض‌آمیز، اعتصاب، تحصن و هر اقدامی که موجب اخلال در انتخابات شود ازجمله این جرائم محسوب می‌شود که با ناشر آن برخورد خواهد شد.

حسن‌پور در پایان افزود: انتشار علائم و تبلیغ گروه‌های ضدانقلاب و معاند، انتشار هرگونه مطلب خلاف واقع مبنی بر انصراف گروه‌های قانونی و یا نامزدهای انتخابات، استفاده از سایت‌ها و وبلاگ‌های رسمی دولتی در تبلیغات، درج محتوای تبلیغاتی نامزدها در خارج از مهلت قانونی، سوءاستفاده از تصاویر زنان، انتشار هرگونه مطلبی در جهت توهین، افترا و نشر اکاذیب و تخریب نظام و قوای سه‌گانه و سازمان‌های حکومتی، اجرایی و نظارتی، انتشار مطالب دارای طبقه‌بندی سری و محرمانه مرتبط با انتخابات، انتشار اخبار کذب در موردبررسی صلاحیت‌ها و نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، تقلب در انتخابات، مخدوش بودن انتخابات، تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور و ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه و انتشار مطالبی تحت عنوان نظرسنجی مشمول مصادیق محتوای مجرمانه است.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول