اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره16 برای نهادهای حمایتی

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: از محل تبصره16 باید برای اشتغال نهادهای حمایتی 5 هزار میلیارد تومان اختصاص می‌یافت که از این میزان 3 هزار و 500 میلیارد تومان سهم کمیته و حدود 1500 هزار میلیارد تومان سهم بهزیستی است.

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره16 برای نهادهای حمایتی

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرتضی بختیاری امروز در همایش شبکه بانکی یاور توانمندی‌سازی اقتصادی نیازمندان که در اردوگاه ثامن الائمه برگزار شد، به‌ توضیح روایتی از پیامبر(ص) پرداخت و اظهار کرد: ایشان تاکید دارند فردی که با عرق عجبین تلاش می‌کند و لقمه حلال درآورد، مجاهد «فی سبیل الله» است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور اضافه کرد: در کمیته امداد حدود 70 هزار دانشجو و  375 هزار دانش آموز تحت پوشش داریم که امانت‌های جامعه هستند و حمایت‌هایی که بانک‌ها می‌کنند برای این افراد کمک کننده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم سالانه باید برای 100 هزار نفر اشتغال ایجاد شود که از این میزان سهم کمیته امداد 70 هزار نفر و سهم بهزیستی 30 هزار نفر است.

بختیاری اضافه کرد: از محل تبصره 16 باید برای اشتغال نهادهای حمایتی 5 هزار میلیارد تومان اختصاص می‌یافت که از این میزان 3 هزار و 500 میلیارد تومان سهم کمیته و حدود هزار و 500 میلیارد تومان سهم بهزیستی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور خاطرنشان کرد: کمیته امداد در سال 96، 170هزار و در سال 97، 148 هزار اشتغال ایجاد کرده است؛ به‌طور کل کمیته امداد موفق شده که یک سوم اشتغال کشور را ایجاد کند.

وی ابراز کرد: تاکنون در سطح کشور از 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال نهادهای حمایتی با پرداخت 2 هزار و 250 میلیارد تومان برای 92 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

بختیاری افزود: البته از محل تسهیلات روستایی سال گذشته هم مقداری به‌ بودجه امسال اضافه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور با بیان اینکه همچنین با تسهیلات یک هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات روستایی برای 30 هزار نفر اشتغالزایی شده است، اظهار کرد: به طور کل 5 هزار و 800 میلیارد تومان مجموع تسهیلات روستایی و تبصره 16 است که در صورت تحقق آن در سال جاری برای 205 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری به مقوله توانمندسازی، گفت: توجه به اشتغال و مسکن و ایجاد پیوست فرهنگی برای مددجویان مصادیق توانمندسازی است.

در وام‌های خُرد کمتر شاهد معوقات هستیم

در ادامه استاندار خراسان رضوی با بیان این نکته که وام‌های خُرد کمتر معوقات دارند، گفت: اما سرمایه‌های کلان با یک اتفاق و یا تحریم دچار مشکل می‌شود.

علیرضا رزم‌حسینی ادامه داد: خراسان رضوی مرکز خلق پول است و باید زمینه جذب سپرده‌ها به استان محقق شود.

کمک 1200 میلیارد تومانی شبکه بانکی به کمیته امداد

در ادامه این نشست مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به‌ این نکته که تاکنون شبکه بانکی 1200 میلیارد تومان به کمیته امداد استان کمک کرده است، گفت: این کمک‌ها سبب شد 120 هزار اشتغال در استان ایجاد شود.

حبیب الله آسوده ادامه داد: هم اکنون  42 هزار طرح اشتغال زایی توسط مددجویان در خراسان رضوی وجود دارد که 1000 میلیارد تومان از محل این طرح‌ها برای استان درآمد کسب شده است.

وی ضمن بیان این موضوع که 13 درصد دام‌های خراسان رضوی توسط مددجویان کمیته امداد تهیه می‌شوند، ابراز کرد: کمیته امداد استان 200 هزار خانواده را تحت پوشش خود قرارداده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: در صورت تداوم کمک‌های مالی بانک‌ها، تعداد زیادی از خانواده‌های مستعد که عقل معاش دارند را می‌توانیم کمک کنیم.

آسوده به ظرفیت و توان بالای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد برای اشتغالزایی اشاره و خاطرنشان کرد: بهره‌وری بالا و سرمایه‌گذاری کم یکی از مؤلفه‌های مثبت مددجویان کمیته امداد است.

اعطای 202 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال جاری

در ادامه رئیس هماهنگی امور بانک‌های خراسان رضوی به‌شرایط دشوار کشور اشاره و تصریح کرد: در این مدت اعطای تسهیلات بانکی در استان از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به ۲۰۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

حسن مونسان ادامه داد: طی هشت ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد 42 درصدی در پرداخت تسهیلات به حوزه صنعت و معدن استان، رشد 32 در بخش کشاورزی، رشد 23 درصدی در بخش خدمات و بازرگانی و 70 درصدی در بخش ازدواج بودیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته مبلغ مصوب برای اعطای تسهیلات به کمیته امداد این استان 2 هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال بود که 2 هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن در همان سال پرداخت شد و باقی مانده آن هم در سال جاری به مبلغی که قرار بود به کمیته امداد پرداخت شود، اضافه و برای کمک به اشتغال مددجویان پرداخت می‌شود.

رئیس هماهنگی امور بانک‌های خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این نکته که در پایان سال گذشته 180 واحد توسط بانک‌های استان تملیک شده بود، گفت: در سال جاری 50 واحد را واگذار کردیم و درصددیم 130 واحد تملیکی دیگر را هم واگذار کنیم.

مونسان با اشاره به‌ این مطلب که خوشبختانه در سال جاری حتی یک واحد هم به‌ تملیک بانک‌ها درنیامد، خاطرنشان کرد: امسال حتی یک واحد به‌تملیک بانک‌ها در نیامد.

وی بیان کرد: در سال 97، مبلغ مصوب برای کمیته امداد 2 هزار و 561 هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان 2 هزار و 300 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی این مبلغ هم در ادامه سال جاری تخصیص می‌یابد.

گفتنی است؛ در این مراسم از جمعی از مدیران بانکی خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول