اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ازبکستان

در سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، در سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: این یادداشت تفاهم امروز به امضای «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و «الیار غنی اف» معاون نخست وزیر ازبکستان رسید.

«حمید زادبوم»: ادامه داد: این یادداشت تفاهم در حوزه های صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری خارجی، موارد گمرکی، نیرو، نفت، گاز و انرژی می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین همکاری های گردشگری، توسعه فناوری و علمی، فرهنگی و بهداشتی مورد نظر این یادداشت تفاهم در نظر گرفته شده است.

زادبوم تصریح کرد: ارتقا سطح همکاری ها در حوزه های حمل و نقل و ترانزیت کالا و همکاری در زمینه های کشاورزی و آب و همچنین در حوزه اسناد و امور حقوقی در یادداشت تفاهم سیزدهمین اجلاس همکاری های مشترک ایران و ازبکستان لحاظ شده اند.

معاون وزیر صمت گفت: از مهمترین توافقات انجام شده در این اجلاس، تهیه نقشه راه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و مبادله آن در سریع‌ترین زمان ممکن است.

زادبوم افزود: با توجه به لغو موافقتنامه تجارت ترجیحی پیشین که بین دو کشور مقرر شده بود و توافق برای تفاهم در مورد موافقتنامه جدید، مذاکرات دو طرف برای جمع بندی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تقویت همکاریهای مرتبط به حوزه حمل و نقل از جمله ریلی و جاده‌ای و راه اندازی خط مستقیم پروازی بین ایران و ازبکستان در این اجلاس به صورت ویژه مورد مذاکره قرار گرفت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: همکاری های تجاری در چارچوب برگزاری نمایشگاه اختصاصی و همچنین اعزام هیات های تجاری دو کشور از دیگر برنامه‌های مورد توجه در این اجلاس بوده است.

سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان امروز با حضور وزیر صمت در تاشکند با حضور هیات‌های تجاری دو کشور آغاز به کار کرد. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول