اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وحدت حوزه و دانشگاه شکوفایی اجتماع را به ارمغان می‌آورد

امام جمعه قشم گفت: و حدت و تعامل جامعه دانشگاهی و طلاب حوزه‌های علمیه در امور علمی، پژوهشی، آموزشی و تربیتی منتج به شکوفایی جامعه خواهد شد.

وحدت حوزه و دانشگاه شکوفایی اجتماع را به ارمغان می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان قشم اظهار داشت: وحدت به عنوان یک اصل اساسی از مهمترین نیازهای امروز امت اسلامی است.

وی با اشاره به نقش وحدت آحاد جامعه در تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی ایران، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به واسطه تاثیر پذیر مردم از این دو قشر، نسبت به سایر ابعاد وحدت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بخش عمده‌ای از جوانان جامعه را در بر دارند و به همین دلیل رسالت آنان در عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب نیز سنگین و برجسته‌تر تلقی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم با تاکید بر لزوم حراست و تقویت وحدت میان علمای دینی و اساتید دانشگاهی، ادامه داد: ایجاد دبیرخانه‌ای متشکل از متفکران و صاحب نظران حوزه و دانشگاه می‌تواند وحدت این دو قشر موثر را تقویت کند.

وی اضافه کرد: تعامل جامعه دانشگاهی و طلاب حوزه‌های علمیه در امور علمی، پژوهشی، آموزشی و تربیتی منتج به شکوفایی جامعه خواهد شد.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: در راستای کاهش تهدات برجامی تا کنون چهار گام مهم و شایسته از سوی جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم تاکید کرد: گام پنجم کاهش تعهدات نیز باید با صلابت و در اسرع وقت برداشته شود و کشور را معطل وعده‌های پوشالی و حرف‌های بی اساس رئیس جمهور فرانسه و دیگران نکرد.

وی افزود: فعالیت‌های کشور مشروط به برجام نشود چرا که اقدامی عملی از سوی کشورهای طرف تعهد انجام نخواهد شد.

امام جمعه شهرستان قشم راه حل مشکلات کشور را تکیه بر توانمندی‌های ملی دانست و اظهار کرد: ایران اسلامی آنقدر توانمند هست که بتواند نیازهای داخلی خود را تامین کند و روابط بین‌المللی باید بر پایه حفظ عزت ملی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم کار جهادی، صادقانه و توجه به دو مقوله اساسی تولید و اشتغال را از مهمترین مولفه‌های عبور از مشکلات برشمرد و ادامه داد: مبارزه با رانت‌خواری و دخالت دادن مردم و بخش خصوصی در کارها از دیگر اقدامات مورد انتظار است.

وی دستاوردهای قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و حوزه پزشکی را نمونه‌هایی کارآمد از بکارگیری مولفه‌های عنوان شده برشمرد.

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه نخست عهدنامه مالک اشتر را پی گرفت و با برحذر داشتن مسوولان از رانت خواهی و رانت خواری، گفت: مدیران جامعه اسلامی باید پاسخگوی مردم باشند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: کلام مسولان باید سنجیده و همراه با در نظر گرفتن تبعات اجتماعی، داخلی و خارجی باشد چرا که غفلت از این مسئله‌ می‌تواند برای مردم و نظام اسلامی هزینه‌هایی غیرقابل جبران به بار آورد.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول