اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سهل‌انگاری و مسامحه در تایید صلاحیت نامزدها پذیرفته نیست

امام جمعه شهرضا گفت: هیأت‌های نظارت و اجرایی توجه کنند که مسؤولیت بزرگی بر دوش آن‌ها است، اگر داوطلبی احراز صلاحیت نشد خیلی محکم نظر خود را بیان کنند، سهل‌انگاری و مسامحه و بی‌قانونی پذیرفته نیست و باید بر اساس قانون عمل شود.

سهل‌انگاری و مسامحه در تایید صلاحیت نامزدها پذیرفته نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان این‌که سیاست متن دین ما و آیات قران است، اظهار داشت: تمام پیامبران اهل سیاست بودند، سیاست به معنای حزب‌گرایی و جناح‌گرایی درست نیست، سیاست یعنی انسان در وضعیت موجود جامعه خود دخیل باشد و اظهار نظر کند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که رعایت تقوا در مسائل سیاسی یک اصل است، افزود: کسانی که می‌خواهند در باب سیاست وارد شوند و به عنوان مدیران جامعه برای مردم برنامه‌ریزی کنند، باید تقوای بسیاری داشته باشند و اگر نتوانند از مسؤولیت خود برآیند، حق‌الناس است و به مردم ضربه می‌زنند.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات فرمودند، آن کسانی که توانایی مسؤولیت را در خود می‌بینند، ثبت‌نام کنند، گفت: مدیران جامعه اسلامی باید تقوای ویژه داشته باشند، وقتی انسان در انتخابات شرکت می‌کند و رأی می‌دهد، این رأی برای انسان مسؤولیت می‌آورد.

صالح با تأکید بر این‌که یک مدیر جامعه اسلامی باید قلباً با خدا باشد و به خدا معتقد باشد، بیان کرد:  باید گفتار و کردار یک مدیر نشانه باور به خدا باشد، همه حرفی را نزند و همه چیز را امضا نکند، دستش برای خدا باشد و زبان و ادبیات او خداپسندانه باشد.

وحدت حوزه و دانشگاه عاملی مهم در بقای انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهرضا با اشاره 27 آذرماه روز شهادت شهید مفتح تصریح کرد: خون پاک شهید مفتح سبب خیرات و برکات شد، همان طور که با حضور خود در دانشگاه، توانست جوانان بسیاری را از آلودگی‌ها نجات دهد و آن‌ها را به سمت خدا هدایت کند.

وی با بیان این‌که شهید مفتح یک شخصیت بسیار ارزشمند و بزرگ بود، عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از منویات و آرزوهای حضرت امام (ره) بود، وحدت حوزه و دانشگاه یک عامل بسیار مهم در بقای انقلاب اسلامی است.

صالح با بیان این‌که یکی از عوامل پیروزی ملت در انقلاب اسلامی وحدت بین مردم بود، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نقش اساسی در حفظ انقلاب اسلامی دارد، نیروهای انقلابی و کسانی که این انقلاب را باید از لحاظ محتوا و نیروی انسانی تغذیه کنند از حوزه و دانشگاه هستند و اگر با هم وحدت داشته باشند، در پیشرفت انقلاب بسیار چشمگیر خواهد بود.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که وحدت حوزه و دانشگاه که حضرت امام (ره) اساس آن را گذاشتند در 40 سال اول انقلاب نتایج خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: به علل گوناگون از جمله اینکه معنای وحدت حوزه و دانشگاه درست بیان نشد و به دلیل عوامل درونی و بیرونی که وحدت حوزه و دانشگاه برای آن‌ها موجب ترس شده بود به آن مرتبه‌ای که حضرت امام (ره) توقع داشتند، نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه موثرترین مراکز برای تحقق اهداف هفت‌گانه گام  دوم انقلاب، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هستند، تصریح کرد: می‌طلبد حوزویان و دانشگاهیان به این نکته اهمیت بیشتری دهند و با تشکیل ستادهای فعال از فضلا و دانشجویان جوان راهکارهای بهتری برای این وحدت پیدا کنند.

صالح در ادامه با تأکید بر این‌که قوه مقننه از جایگاه ویژه‌ای در بین قوا برخوردار است، افزود: داوطلبان و مردم مسأله انتخابات مجلس را به عنوان یک امر مهم مدنظر قرار دهند، مجلس محل قانون‌گذاری است، بنابراین باید برای رفاه و سلامت و عزت مردم در داخل و خارج کشور قدم بردارد.

وی با بیان این‌که ما باید خودمان را برای این آزمون الهی و سیاسی آماده کنیم و فرصت سواستفاده به دشمن ندهیم، ادامه داد: همه داوطلبان، مردم، هیأت‌های اجرایی و نظارت مقید به رعایت قانون باشند، آن داوطلبی که  برای ورود به مجلس قانون را زیر پا بگذارد صلاحیتش زیر سؤال است.

سهل‌انگاری و مسامحه در انتخابات پذیرفته نیست

صالح با بیان این‌که تقوا را در همه مراحل به یاد داشته باشید و مسأله انتخابات مجلس فرصتی برای تفرقه، آبروریزی و بی‌حیثیت شدن افراد نشود، گفت: هیأت نظارت و اجرایی توجه کنند که مسؤولیت بزرگی بر دوش آن‌ها است، اگر داوطلبی احراز صلاحیت نشد خیلی محکم نظر خود را بیان کنند، سهل‌انگاری و مسامحه و بی‌قانونی پذیرفته نیست و باید بر اساس قانون عمل شود.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که شیخ ابراهیم زکزاکی در کمال مظلومیت زندگی می‌کند، خاطرنشان کرد:حدود 40 ترکش در سر او است و اجازه معالجه به او نمی‌دهند و در زندان محبوس است، حقوق بشر کجا است، از دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم برای آزادی شیخ زکزاکی نهایت تلاش خود را بکند و نگذارد به جرم شیعه بودن در زندان دولت‌های نیجریه محبوس باشد و شکنجه شود.

انتهای پیام/63101/ا 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول