اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای ۵۵.۶ درصدی شبکه فاضلاب در زنجان

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان گفت: طراحی شبکه فاضلاب شهر زنجان به طول ۶۳۰ کیلومتر بوده که از این مقدار تاکنون ۳۵۰ کیلومتر یعنی حدود ۵۵.۶ درصد از آن اجرا شده است.

اجرای  ۵۵.۶ درصدی شبکه فاضلاب در زنجان

داود رستمخانی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در مورد اجرای طرح فاضلاب شهر زنجان اظهار کرد: طراحی شبکه فاضلاب شهر زنجان به طول ۶۳۰کیلومتر بوده که از این مقدار تاکنون در حدود ۳۵۰ کیلومتر یعنی ۵۵.۶ درصد اجرا شده است.

مدیر امور آبفای شهرستان زنجان با بیان اینکه تعداد انشعابات فاضلاب نصب شده تاکنون ۵۴ هزار واحد است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون امکان وصل بیش از ۱۰ هزار مشترک به شبکه جمع‌آوری فاضلاب وجود دارد که این امر همکاری شهروندان را می‌طلبد.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر اعتبارات دولتی در بحث اجرای طرح فاضلاب، این شرکت به منظور سرعت بخشیدن به اجرای طرح با استفاده از توان بخش خصوصی از سال گذشته نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام و از طریق قرارداد، فاینانس جاری نسبت به اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب اقدام کرده است، گفت: این امر روند صعودی پیشرفت طرح را از سال گذشته تا امروز را موجب شده است.

رستمخانی با بیان اینکه هم‌اکنون اجرای فاضلاب‌ در تعدادی از شهرک‌های زنجان در حال انجام است، تصریح کرد: این شهرک‌ها شامل نیک‌سازان، شرق انصاریه، کوی شهریار، منظریه، کوی لاله، اراضی پایین کوه، اراضی مصلی و اراضی ثبت است که سرمایه‌گذار از سال ۱۳۹۷ با آغاز کار توانسته در حدود ۳۵ کیلومتر همراه نصب یک هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب اماکن منطقه مورد اجرا را تاکنون انجام دهد که این میزان تا سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ۴۰ کیلومتر شبکه و ۶ هزار فقره انشعاب خواهد رسید.

رستمخانی ضمن عذرخواهی از همشهریان زنجانی به دلیل ایجاد مزاحمت ناشی از حفاری‌ها در معابر و خیابان‌ها منطقه مورد اجرا، افزود: این میزان از اجرای پروژه‌های فاضلاب در شهر زنجان بی‌سابقه بوده و همکاری تنگاتنگ همشهریان و مسؤولان خدمات شهری از جمله شهرداری و سایر ارگان‌ها را نیاز دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: همزمان با انجام عملیات حفاری و اجرای شبکه کار عملیات ترمیم نوار حفاری و آسفالت‌ریزی خیابان‌ها نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تهاتر هزینه‌های ترمیم نوار حفاری در حساب‌های بین آبفا و شهرداری بیان کرد: براساس صورت جلسات تنظیم شده، بخشی از بازسازی و ترمیم نوار حفاری خیابان‌ها برعهده شهرداری است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی باید توسط شهرداری انجام شود و بخش دیگری از شهرک‌ها از جمله زیباشهر و شهرک‌هایی که در محدوده اجرای فاینانس بوده، توسط پیمانکار شرکت آبفا انجام می‌شود.

رستمخانی با بیان اینکه شرکت آبفا علاوه بر اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب به اصلاح شبکه آب در برخی از مناطق شهر زنجان نیز اقدام کرده است، افزود: این اصلاح شبکه براساس شناسایی مناطق دارای شبکه آب فرسوده و یا بنا به درخواست مردم انجام می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان از اصلاح شبکه آب در بافت فرسوده زنجان و محدوده در حال توسعه طرح سبزه میدان خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در مناطق بافت فرسوده یعنی محدوده بازار بالا و پایین و خیابان ضیایی و طرح سبزه‌میدان درحال اجراست و از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا کنون بالای ۱۰ کیلومتر اصلاح شبکه آب صورت گرفته است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول