اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

درک دقیق ارتباطات اورانگوتان‌های وحشی برای نخستین بار

اگر چه دانشمندان تا حدی قادر به درک اصوات، حالات صورت و احساسات اورانگوتان‌ها بوده‌اند، اما برای نخستین بار توانسته‌اند به جزئیات مفصلی در این زمینه دست یابند.

درک دقیق ارتباطات اورانگوتان‌های وحشی برای نخستین بار

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، اطلاعات محققان در مورد تعاملات اورانگوتان ها تا به امروز محدود به اورانگوتان های بزرگ آفریقایی بوده و بخش اعظم مطالعات یادشده بر روی نمونه های در اسارت این حیوان صورت گرفته است. حال برای نخستین بار، محققان موفق به درک کامل ارتباطات شفاهی و مفهوم اداها و اصوات اورانگوتان های وحشی شده اند که در طبیعت به طور آزاد زندگی می کنند.

 

این بررسی بر روی چند مادر اورانگوتان و فرزندان آنها صورت گرفته که با یکدیگر صحبت می‌کرده اند. شانزده اورانگوتان یادشده در پارک ملی سابانگو در جزیره بورنئوی اندونزی زندگی می‌کنند. این منطقه محافظت شده به مساحت ۵۰۰ کیلومتر مربع یک محل تحقیقاتی برای دانشگاه Palangkaraya اندونزی است.

محققان برای درک جزئیات ارتباطات اورانگوتان ها با یکدیگر به مدت دو سال آنها را زیرنظر داشتند و در مجموع ۶۸۱ ساعت ویدئو از آنها ضبط کردند. در نهایت از این ویدئوها ۸۵۸ علامت صوتی و ۴۴۱ ژست و ادای ارتباطی استخراج و معنا و مفهوم هر کدام از آنها مشخص شد.

بررسی ها نشان می دهد برخی ژست ها و اداهای اورانگوتان ها بیش از یک مفهوم دارد و برای القای چند مطلب به صورت همزمان به کار می رود. این اصوات و ژست ها برای امور مختلفی همچون درخواست یک شی، اعلام خبر بالا رفتن از درخت، متوقف کردن یک فعالیت و غیره به کار می رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول