اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مشکلات شهرها و روستاها با روش‌های علمی و پژوهش محور قابل حل است

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: بر این باوریم که مشکلات امروز شهرها و روستاهای کشور با روش‌های علمی و پژوهش محور قابل حل شدن است.

مشکلات شهرها و روستاها با روش‌های علمی و پژوهش محور قابل حل است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: شاید اولین نکته ای که باید مطرح شود این است که مستندات و بررسی ها نشان می‌دهد با وجود همه تلاش‌های جمعی که برای کشورمان ایران انجام شده است، دستاوردها آنطور که باید نمایان نیست.

وی ادامه داد: این موضوع ما را بر آن می‌دارد که بر روش‌ها و فرایندها بازنگری کنیم و برای بازنگری به علم و پژوهش و تحقیق نیاز داریم؛ کج کارکرد برخی شهرها و روستاهای ما نتیجه برخی روندهای اشتباه است و باید به یک دگردیسی در حوزه مدیریت روی بیاوریم.

بو خاطرنشان کرد: تداوم فرآیندهای گذشته هرچند درست اجرا شود نه عقلانی است و نه علمی و بی اعتنایی به دستاوردهای علمی، آفت‌های بزرگی را به شهرها و روستاهای کشورمان در آینده خواهد زد.

بوچانی افزود: موضوع دیگر بحث اعتنای مدیران به دستاوردهای علمی و پژوهشی است و شهرها و روستاها نباید آزمایشگاه مدیران باشند و نباید شهرها و روستاها دستخوش برخی تصمیمات بی برنامه باشد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ادامه داد: اگر هدفمان این است که مشکلات شهرها را کاهش دهیم آن هم در جهانی که مسائل اجتماعی سخت تر و پیچیده تر شده است باید به علم و خرد جمعی توجه کنیم.

وی افزود: اگر با یک نگاه سیاست گذاری به شهرها نگاه کنیم دو مسأله در پیش رو داریم اولا جلب مشارکت همه ذی نفعان شهر ها و دومین مسأله هم ضرورت توجه به علم و دانش و پژوهش است.

بوچانی گفت: با روشهای علمی می توان مشکلات شهرها را حل کرده و به تدریج به سمت شکوفایی گام برداشت و امیدواریم رویکرد مدیران به سمت استفاده از پژوهش محوری باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول