اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پرداخت تسهیلات اشتغال 200 میلیاردی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 200 میلیارد ریال تسهیلات یک ساله طرح زنجیره تولید گوشت به عشایر استان در حال پرداخت است.

پرداخت تسهیلات اشتغال 200 میلیاردی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مجید علی‌پور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: پرداخت تسهیلات در حوزه عشایر به 2 بخش تقسیم می‌شود.

 وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به عشایر یکی در زمینه پروژه‌های عمرانی توسعه و ساماندهی عشایر است که این پروژه ها در زمینه توسعه باغات ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه‌های انتقال آب است.

وی با اشاره به طرح توسعه باغات در مناطق عشایرنشین کهگیلویه و بویراحمد گفت:  در سالجاری پیش‌بینی می‌شود 400 هکتار طرح توسعه باغات اجرا خواهد شد.

علیپور گفت: با راه‌اندازی و ایجاد 400 هکتار باغات در مناطق عشایرنشین استان زمینه اشتغال 200 نفر در این استان فراهم می‌شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد  ابراز کرد: از جمله طرح‌های در دست اجرا می‌توان به ایستگاه پمپاژ پشت کوه باشت، مورزرد زیلایی و پروژه‌های مانند طسوج در شهرستان چرام، پروژه دیگر در زیرگچ کهگیلویه وطرح حبیب آباد شیبانی در دست اقدام است.

وی ابراز کرد: در بخش پرداخت تسهیلات از ابتدای سالجاری تاکنون 200 میلیارد ریال تسهیلات یک ساله طرح زنجیره تولید گوشت  به عشایر استان در حال پرداخت است.

 علیپور با بیان اینکه این میزان تسهیلات  به 400 نفر از عشایر استان در حال پرداخت است، گفت:  اداره کل امور عشایر تا ظرفیت پرداخت 400 میلیارد ریال  تسهیلات یک ساله طرح زنجیره گوشت را به عشایر استان دارد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا کنون 45 میلیارد ریال به متقاضیان اجرای  این طرح پرداخت شده و مابقی در حال تشکیل پرونده در بانک‌ها هستند.

این مسوول با اشاره به اینکه این تسهیلات با کارمزد 10درصد به متقاضیان عشایر پرداخت می‌شود، عنوان کرد: به هر یک از عشایر براساس تعداد دام بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح حداقل 200 شغل ایجاد خواهد شد.

 به گزارش فارس، عشایر استان سالیانه هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز  و 35 درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین  پرورش می‌دهند.

12 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول