اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

واکنش دوباره استاندار کرمان به مشکل مجوزهای اداری کسب و کار

یکی از معین‌های اقتصادی کرمان در گزارشی بزرگترین مشکل در عارضه‌یابی کسب و کارها را مجوزهای اداری اعلام کرد که استاندار کرمان در واکنش به این موضوع گفت: با این همه جلسه بیشترین مشکل در زمینه مجوزها است که مشخص می‌شود پنجره واحد چندان تاثیری نداشته است.

واکنش دوباره استاندار کرمان به مشکل مجوزهای اداری کسب و کار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان امروز در بیستمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: مقرر شد برای این جلسه بحث پیگیری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان را داشته باشیم که هفته آینده وزیر نیرو در جلسه قتصاد مقاومتی استان به‌عنوان معین حضور خواهد داشت و پیشرفت پروژه‌ها در آن جلسه بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه 70  درصد صنایع استان تحت عنوان کسب و کارهای خرد هستند، عنوان کرد: معین‌های اقتصادی نقش مهمی در فرآیند مشارکت بخش غیر دولتی دارند و امروز شرکت صنایع مس ایران شهربابک به‌عنوان معین توسعه با 11 پروژه و اشتغالزایی 2 هزار و 800 نفر در این جلسه حضور دارد.

رودری افزود: اقتصاد دانش‌بنیان یکی از پنج رویکرد اقتصاد مقاومتی است اینکه چرا بحث اقتصاد دانش‌بیان سراغ آن رفتیم به‌خاطر ضرورت مبانی توسعه‌ای است و اینکه دانش معتبرترین منبع ثروت معرفی شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: مجموع ثروت کشورها سرمایه انسانی فیزیکی و طبیعی است و برای استان کرمان سهم طبیعی 48 درصد است و امروزه تاکید بر گذر از یک اقتصاد منابع محور به اقتصاد دانش‌بنیان است.

مجوزهای اداری بزرگترین مشکل کسب و کارها

ضیائی نماینده مجتمع مس شهربابک اظهار کرد: در سال 95 که مجتمع مس شهربابک به‌عنوان معین اقتصادی سه شهرستان شهربابک، رفسنجان و انار معرفی شد اکوسیستم کارآفرینی در کشورها را بررسی کرد و در کشور ما هم کسب و کارهای خرد در اقتصاد می‌توانند راهگشا باشند .

وی با بیان اینکه استقرار نهاد مالی برای کمک به کسب و کارهای کوچک و مهارت‌هایی برای حضور کسب و کار بیان کرد: نتایج ما در مس شهربابک و عارضه‌یابی این بود که تعدادی از این کسب و کارها پنج مشکل عمده داشتند که بزرگترین مشکل مجوزهای اداری بودند و در جامعه آماری 300 شرکت، این بررسی به‌عمل آمد.

بعد از اینکه معین اقتصادی در گزارش به این موضوع اشاره کرد که بزرگترین مشکل مجوزهای اداری بوده با واکنش استاندار کرمان روبه‌رو شد و فدائی اظهار کرد: با این همه جلسه بیشترین مشکل در زمینه مجوزهای اداری است که مشخص می‌شود پنجره واحد ما چندان تاثیری نداشته است.

ضیائی ادامه داد: در قسمت تامین مالی، بانک‌ها با شرایط مالی که دارند نمی‌توانند کسب و کارهای کوچک را کمک کنند بنابراین باید با کمک از بخش خصوصی و اینکه کارآفرین در ابتدا باید یک سرمایه داشته باشد به کمک بخش کسب و کار خرد بیاییم.

وی بیان کرد: روشی که الان  اجرا می‌شود روش بدهکار کردن سرمایه‌گذار است، در این روش با تضامین که با مشکلات زیادی روبه‌رو است که بسیاری از آنها زیر بار این بدهکاری نمی‌روند و در روش سرمایه‌گذاری هم نتوانستیم مشارکت ایجاد کنیم که بتوانیم به این نوع کسب و کارها کمک کنیم.

نماینده مجتمع مس شهربابک گفت: ما در شهربابک یک طرح شناسایی کارآفرین شروع و با آزمون خصوصیت‌های منطبق با کارآفرین را شناسایی کردیم که تعداد 180 نفر شناسایی شدند و در نهایت 75 طرح تایید شد و 43 تا از این طرح‌ها در مرحله تولید است.

ضیائی گفت: در  نتایج عملکرد ما به‌عنوان معین اقتصادی در شهربابک 233 شغل جدید و 473 شغل تصویب شده ایجاد کرده‌ایم و ایجاد 15 واحد کوچک برای ایجاد کنسانتره در دست اقدام داریم.

افزایش 20 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان

مسعود ترک‌زاده رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: پارک علم و فناوری نمی‌تواند تنها با دانشگاه باشد بنابراین ما پارک علم و کودک و نوجوان را راه‌اندازی کرده‌ایم تا با کمک آموزش و پرورش بتوانیم دانش‌آموزان هم درگیر این کار کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش 20 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: برای اینکه این زیرساخت شکل بگیرد و توسعه کارگاه‌های عمومی، باید 50 آزمایشگاه مستقر کنیم که حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داریم که اگر منابع مالی تامین شود تا پایان امسال تکمیل می‌شوند.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول